پوشیدن نقاب و برقع در مدارس یکی از ایالت‌های آلمان ممنوع می‌شود

ایالت بادن وورتمبرگ آلمان استفاده از پوشش نقاب و برقع را برای دانش آموزان این ایالت ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استفاده از پوشش نقاب و برقع برای دانش آموزان ایالت بادن وورتمبرگ آلمان ممنوع می‌شود.

یک مقام مسئول ایالت بادن وورتمبرگ اعلام کرد برقع و نقاب متعلق به جوامع آزاد نیست و دانش آموزان مسلمان نمی‌توانند با چنین پوششی در کلاس‌های درس خود حاضر شوند.

پیشتر این قانون در خصوص معلمان این ایالت اجرایی شد. چندی پیش نیز شهرداری هامبورگ استفاده از پوشینه و نقاب را در مدارس این شهر ممنوع اعلام کرد. همچنین سال گذشته میلادی دادگاه عالی آلمان ممنوعیت پوشیدن روسری برای کارآموزان مسلمان رشته حقوق در دادگاه را تائید کرد.

بر اساس قانون ایالت هسن، زنان محجبه کارآموز رشته حقوق، در انجام برخی از وظایف خود اجازه ندارند با پوشش حجاب به نمایندگی از دولت یا دستگاه قضایی عمل کنند. این بدان معناست که این کارآموزان محجبه اجازه ندارند همانند دیگر کارآموزان در زمان برگزاری دادگاه، در جایگاه ویژه قاضی در کنار او بنشینند. آن‌ها تنها می‌توانند از جایگاه تماشاچیان به کار خود ادامه دهند و همچنین آن‌ها فاقد حق اداره جلسه دادگاه یا دریافت مدرک هستند.

قانون ملی آلمان کلیه کارمندان دولت را از پوشاندن صورت خود از جمله با نقاب و برقع، منع می‌کند. پوشاندن صورت تنها در موارد پزشکی و یا به دلایل ایمنی از جمله در مورد آتش نشانان مجاز است. هر چند هیچ ممنوعیت قانونی در آلمان در زمینه حجاب اسلامی برای کارکنان دولت وجود ندارد.

این تصمیم ایالت بادن وورتمبرگ احتمالا بحث‌های بسیاری را در جامعه آلمان در موضوع حجاب به دنبال خواهد داشت. آلمان نزدیک به ۴.۵ میلیون نفر جمعیت مسلمان دارد و قوانین متفاوتی درباره حجاب در ۱۶ ایالت فدرال آن حاکم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار