دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

فعالیت ۱۱ هزار و ۷۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور

دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۷۳۵ آموزشگاه آزاد در کشور فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل سید اشرفی دبیر کانون انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سفر به شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: آموزشگاه‌های آزاد کشور پس از شیوع کرونا روزانه ۱۰۰ میلیون ریال خسارت دیدند.

او افزود: در کشور ۱۱ هزار و ۷۳۵ آموزشگاه آزاد فعالیت دارند که بیش از ۹۰ درصد این آموزشگاه‌ها با مدیریت زنان است.


بیشتر بخوانید


سید اشرفی با تأکید بر اینکه ۶۰ درصد این زنان سرپرست خانوار هستند و ۹۵ درصد آموزشگاه‌ها در محیط‌های استیجاری فعال هستند اضافه کرد: تعطیلی این آموزشگاه‌ها از اسفندماه به دلیل شیوع کرونا، باعث متضرر شدن مدیران آموزشگاه‌ها شده است.

او همچنین با تأکید بر اینکه برآورد خسارت این آموزشگاه‌ها و به ستاد ملی کرونا نیز ارائه شده است ادامه داد: هنوز برای حمایت از این قشر برنامه ریزی خاصی نشده است.

سید اشرفی گفت: برای جبران خسارت این آموزشگاه‌ها پرداخت ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات تصویب شد که این میزان به ۶۰ میلیون ریال کاهش پیدا کرد و به دلیل مشکلات مختلف از جمله تامین وثیقه، نداشتن بدهی و یا چک برگشتی، برخی از مدیران از دریافت این تسهیلات منصرف شدند.

او به انعقاد تفاهمنامه جدید با چهار بانک برای پرداخت تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد اشاره کرد و افزود: این تسهیلات در اختیار آموزشگاه‌های آزاد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.