شهردار تربت جام گفت: با توجه به گذشت چهار ماه از ابتدای سال ۹۹ تا کنون فقط ۵ درصد شهروندان نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام کرده‌اند.

سید علی حسینی شهردار تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: امروزه با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت شهر‌ها حجم توقعات مردم در خصوص دریافت خدمات شهری بالا رفته و این مهم نیازمند تامین هزینه برای پاسخگویی به انتظارات مردم است.

او افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از دریافت کمک‌های دولتی حذف و شهرداری‌ها بایستی برای تامین هزینه‌های خود در خصوص ارائه خدمات شهری از محل منابع درآمدی هزینه نمایند که یکی از مهمترین منابع مشارکت مردم در پرداخت عوارضات سالیانه به شهرداری می‌باشد

شهردار تربت جام ادامه داد: در حال حاضر در  تربت جام تعداد ۲۵ هزار و ۷۸۷ ملک اعم از تجاری و مسکونی وجود دارد که در ۴ ماهه ابتدای سال ۹۹ تاکنون فقط ۱۱۶۲ نفر از همشهریان با مراجعه به شهرداری نسبت به پرداخت عوارض سالیانه ملک خود اقدام کرده‌اند که سهم مشارکت نسبت به مجموع املاک فقط ۵ درصد بوده است.

حسینی بیان کرد: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و مالی برای مردم میزان مشارکت در مدیریت شهری به صورت چشمگیری کاهش داشته است که این امر می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در ارائه خدمات شهری به شهروندان گرامی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


او با اشاره به هزینه‌های بالای مدیریت شهری در شهر تربت جام تصریح کرد:در حال حاضر به دلیل گسترش جغرافیایی شهر و افزایش جمعیت از طرفی کاهش منابع شهرداری با هزینه‌های بالای خدمات شهری مواجه هستیم که لازم است مردم و شهروندان محترم جهت پیشرفت هرچه بهتر شهر نسبت به افزایش حس مشارکت در خصوص تامین هزینه‌های جاری و توجه بیشتری داشته باشند و این مجموعه را در ارائه خدمات بهتر یاری نمایند.

انتهای پیام// ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.