ولایت‌مداری مهمترین پیام واقعه بزرگ غدیر است

امام جمعه عجب‌شیر با بیان اینکه غدیر حاوی پیام‌های بسیاری برای مسلمانان است گفت: ولایت‌مداری مهمترین پیام واقعه بزرگ غدیر بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی  امام جمعه عجب‌شیر افزود: مهمترین سفارش پیامبر اکرم (ص) نیز در خطبه‌های غدیر ولایت امیرالمومنین بود.

او  به سند رسمی قرآن کریم که به صراحت به ولایت امیرالمومنین (ع) اشاره کرده گفت: اگر پیامبر ولایت علی (ع) را ابلاغ نمی‌کرد رسالتش کامل نمی‌شد و پیغمبری پیامبر اکرم با ابلاغ ولایت علی علیه السلام کامل شد.

امام جمعه عجب شیر به برگزاری مراسمات و فعالیت‌های ستاد غدیر خم شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های غدیر خم از سال ۱۳۸۸ در شهرستان اجرا شده و امسال یازدهمین سال برگزاری این مراسمات است.

شربیانی به اهداف ستاد غدیر خم در شهرستان عجب شیر اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها ابزار و وسیله‌ای برای تقویت ولایت مداری و ترویج فرهنگ غدیر در منطقه و تبیین ولایت امام علی علیه السلام به نسل جوان است.

او  ادامه داد: اصل رسالن تمام انبیا هدایت مردم به یکتا پرستی است و در حال حاظر وظیفه ما این است که در این دوران ولایت امیر المومنین را در جامعه بیش از پیش نشر دهیم و ابعاد مختلف ولایت را در جامعه تبلیغ کنیم.

او گفت: برنامه‌های غدیر در صورت بلامانع اعلام شدن از سوی ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان عجب شیر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

امام جمعه عجب شیر با اشاره به برنامه احسان و اطعام که هر ساله در شب عید غدیر با کمک خیرین برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: امسال با توجه با شرایط جامعه و خطر شیوع کرونا، نذورات و بسته‌های معیشی در مناطق مختلف در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار