مهم‌ترین رسالت خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه گری و نقد منصفانه است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین رسالت خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه گری و نقد منصفانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با اعضای منتخب هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند مقدمات برگزاری نشست‌های تخصصی بین خبرنگاران و مسئولان ارشد استانی را بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها فراهم کند.

او با تأکید بر اینکه خبرنگاری یکی از مشاغل بسیار حساس و تعیین کننده در جامعه است افزود: از مهم‌ترین رسالت‌های خبرنگاران و اهالی رسانه مطالبه‌گری، نقد منصفانه و فرهنگ‌سازی است، اگر اصحاب رسانه به رسالت خود به درستی عمل کنند می‌توانند موجب توسعه و پیشرفت کشور و استان شوند.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: نقد منصفانه برای رفع مشکلات باید مورد استقبال مدیران و مسئولان قرار بگیرد، زیرا اهالی رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اما متأسفانه بنا به دلایلی گاهی ارتباط بین اصحاب رسانه و مسئولان کمرنگ است و برخی مسائل نیز موجب می‌شود خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همان مطالبه گری است، فاصله بگیرند.

او ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند با سرمایه گذاران و مدیران واحد‌های تولیدی نشست‌های تخصصی برای شنیدن مطالباتشان برگزار کنند و سپس این مطالبات را به گوش مدیران مربوطه برسانند تا برای حل آن‌ها برنامه ریزی صورت بگیرد.

عباسی با بیان اینکه نقد اصحاب رسانه باید تأثیرگذار و در راستای رفع مشکلات و معضلات باشد گفت: اگر خبرنگاران مسیر درست را برای بیان نقد‌ها پیدا کند، قطعا می‌توانند با این نقد به هدف اصلی خود که حل مشکل است برسند.

او در خصوص مشکلات اصحاب رسانه یادآور شد: خبرنگاران و اصحاب جراید با مشکلات بسیاری از جمله نداشتن مسکن، بیمه، درآمد ثابت و تأمین کاغذ برای چاپ مطبوعه روبرو هستند، می‌توان برنامه ریزی‌های مدونی را برای حل مشکلات این قشر به وسیله مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام داد.

عباسی افزود: احداث خانه مطبوعات به اندازه احداث خانه جوان دارای اهمیت است، می‌توان مقدمات این کار را از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری کرد.

او اضافه کرد: در نشست‌های شورای اداری، شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری این امکان را فراهم کنیم تا نماینده‌ای از خانه مطبوعات حضور داشته و مباحث کاربردی مرتبط با رسانه‌ها بیان شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار