لزوم راه اندازی سایت تولید بذر گندم و جو

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: ورود در حوزه تولید بذر علوفه‌ای یکی از مناسبترین انتخاب‌ها در حوزه تولید بذر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه  گفت: راه اندازی سایت تولید بذر گندم و جو توسط شبکه تعاون روستایی با توجه به ظرفیت بالای تولید بذر در استان، از سوی بخش خصوصی و سابقه دیرینه تشکل‌های تعاونی در حوزه تولید بذر گندم و جو می تواند تاثیر مطلوبی بر کیفیت  و کمیت تولید این محصول داشته باشد.

او با بیان اینکه سایت تولید بذر گندم با توجه به  ظرفیت و پتانسیل تعاونی‌ها در تولید بذر مورد نیاز فعال گردند افزود: ورود در حوزه تولید بذر علوفه‌ای را یکی از مناسبترین انتخاب‌ها در حوزه تولید بذر دانست.

او همچنین در پایان یادآور شد: برای ایستگاه‌های بوجاری بذر صدور مجوز جهت بوجاری بذور خود مصرفی بلامانع است.


 ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید استان کرمانشاه پیگیر مکاتبه اتحادیه شرکت های تعاونی تولید کشور با مجری کشت کلزا و چغندر قند در وزارتخانه باشد تا  ابلاغیه لازم از طرف وزارتخانه به استان صورت گیرد.
 
او گفت: به ازا هر نوع رقم بذر مقدار ۵۰ گرم به مرکز تحقیقات کشاورزی ارسال شود تا در لاین های این مرکز به عنوان مزرعه شاهد کشت شود.
 
او افزود : طرح مورد نظر در قالب prs (انتخاب مشارکتی ارقام) دیده شده و هزینه های اجرای طرح برای دوره های کاشت ، داشت و برداشت در نظر گرفته شود.
 
صفایی بیان کرد: برای مزارع کلزا ۳ مزرعه در ۳  شهرستان و هر مزرعه با مساحت ۲ هکتار برنامه‌ریزی و برای چغندر قند۴ مزرعه در ۴ شهرستان در مناطق گرمسیری هدف گذاری کشت قرار گیرد و کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان همچنین کارشناسان مرکز تحقیقات نسبت به بازدیدهای دوره ای اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار