برخورد با تولیدکنندگان محصولات کشاورزی آلوده در استان همدان

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان گفت: محصولات کشاورزی آلوده به فاضلاب معدوم و کشاورزان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

برخورد با محصولات کشاورزی آلوده در استان همدان مهدی خدابخشی کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۴ مورد بازدید مشترک مرکز بهداشت و جهاد کشاورزی استان همدان  از زمین های کاشت صیفی جات انجام شده است.

او گفت: این نظارت‌های مشترک  از سوی ۶۰ کارشناس و به صورت ۳ بار در هفته  از مزارع کشاورزی استان انجام می شود.

خدابخشی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال  تا کنون ۷ کشاورز متخلف به دادگاه معرفی شده اند تاکید کرد: کشاورزانی که مزارع کشاورزی خود را با آب فاضلاب آبیاری می کنند، علاوه بر معرفی به مراجع قضایی ،با حکم دادگاه محصولات آن‌ها هم معدوم می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به نظارت سالانه بر مزارع کشاورزی در استان، گفت: به همه کشاورزان قبل از آغاز فصل کشت اخطار می‌دهیم و برای آن‌ها دلایل عدم کشاورزی با آب آلوده به فاضلاب را مشخص کرده ایم.

خدابخشی یاد آور شد: آبیاری محصولات کشاورزی با آب فاضلاب باعث بیماری‌های گوارشی و به مرور زمان منجر به سرطان می‌شود.

او در ادامه افزود: مواردی از زمین های آلوده در روستای ده پیاز، علی آباد، بلوار آیت الله نجفی و قاسم آباد گزارش شده است.

خدابخشی  با  بیان اینکه  مردم تخلفات در این زمینه را با شماره  ۰۸۱۳۴۲۴۵۰۹۲ در میان بگذارند، تاکید کرد: همشهریان سبزی‌های خود را از مکان‌های مطمئن خریداری کنند.

او گفت: منطقه حیدره و امامزاده محسن دو منطقه‌ مطمئن جهت تهیه سبزی و صیفی جات  است.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان همدان با توصیه به مردم، افزود: سبزیجات را ابتدا با آب انگل زدایی و در مرحله بعد با محلول‌های مخصوص میوه و سبزی ضد عفونی  کنید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار