مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان مطرح کرد؛ 

فرصت ده روزه دانشجویان برای ثبت نام در سامانه مهمانی دروس عملی

صادقی گفت: سامانه مهمانی دروس عملی از تاریخ ۶  مرداد شروع به کار کرده است و دانشجویان تا ده روز دیگر برای ثبت نام مهلت دارند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصوره السادات صادقی در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: در نظرسنجی که از همیاران سلامت روان و بهداشت انجام شد مشخص شد دانشجویان بیشتر نگران سلامت خانواده خود هستند، لذا ارائه مشاوره به دانشجویان در این زمینه، و محتوا‌های آموزشی افزایش تاب آوری و مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در مقابل کرونا تدوین و به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود تا در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.

او افزود: از اهتمام معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها برای ارائه مشاوره‌ها و کارگاه‌های افزایش سلامت روانی اجتماعی آنلاین به دانشجویان تشکر می‌کنیم و خواستار استمرار حمایت‌ها از مراکز مشاوره و بهداشت هستیم.

صادقی با اشاره به استقبال گسترده از کمپین دانشجویی در خانه بمانیم از برگزاری پویش خدا قوت به دانشجو در ایام امتحانات و من ماسک می‌زنم توسط مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها خبر داد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: از پانزده شهریور ماه غربالگری سلامت دانشجویان به صورت مجازی انجام می‌شود. مشارکت و حمایت معاونین دانشجویی و آموزشی در این طرح بزرگ ضروری است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین نامه افزایش اختیارات کمیسیون‌های موارد خاص دانشگاهی و استانی بازنگری و تدوین شده و در مرحله تایید وزارت علوم است.

اختیارات کمیسیون‌های موارد خاص استانی افزایش می‌یابد

جاماسب نوزری در شصت و ششمین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها که با حضور وزیر علوم و به شیوه مجازی برگزار شد گفت: مصوبات کمیسیون موارد خاص مرکزی در بهمن ماه هم اکنون نیز نافذ است و دانشجویانی که پرونده آن‌ها قبلا در شورا مطرح شده بود و مصوبه دارد می‌توانند از رساله یا پایان نامه خود دفاع کنند.

او با تاکید بر استفاده از سامانه‌های آنلاین گفت: از اسفندماه گذشته تا کنون ۷۳ هزار درخواست در سامانه سجاد ثبت شده است.

نوزری تاکید کرد: تقویت سامانه‌های آنلاین با همکاری دانشگاه‌ها می‌تواند تردد‌های حضوری را به حداقل برساند که در شرایط امروز نیاز اصلی کشور برای سلامت جامعه است. استفاده از سامانه سجاد می‌بایست در اولویت دانشگاه‌ها باشد.

او در خصوص تشکیل شورا‌های انضباطی در شرایط کرونایی، گفت: شورا‌های انضباطی به پرونده‌های انضباطی رسیدگی کنند و با موافقت کتبی دانشجو امکان حضور مجازی دانشجو در جلسه شورای انضباطی وجود دارد، ولی باید صورتجلسه کتبی تنظیم و به دبیرخانه مرکزی ارسال شود.

نوزری با اشاره به موافقت دانشگاه‌های مبدا با ۶۵۰۰ درخواست میهمانی و انتقال گفت: توصیه می‌شود دانشگاه‌های مقصد نیز با این درخواست‌ها موافقت کنند تا به سلامتی دانشجویان در ایام کرونا کمک کنیم. همچنین سامانه مهمانی دروس عملی نیز از ۶  مرداد شروع به کار کرده که دانشجویان تا ده روز دیگر وقت دارند ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجویان ، مشاوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار