ماراتن ۱۲ ساعته آتش‌نشانان کازرونی برای مهار آتش در انبار علوفه + تصاویر

آتش‌سوزی انبار علوفه یک گاوداری در کازرون در حالی مهار شد که این عملیات طاقت‎فرسا حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید.

حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون که خود شخصا در محل حادثه حاضر شده و بر اجرای عملیات اطفای حریق نظارت داشته است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به آتش‌سوزی انبار علوفه یک گاوداری در کازرون، اظهار کرد: این آتش سوزی ساعت ۱۸:۴۵ بعد از ظهر دیروز به آتش نشانی اعلام و به مدت حدود  ۱۲ ساعت به طول انجامید و ساعت ۶:۰۵ صبح امروز مهار شد.

او ادامه داد: در این حادثه حدود ۱۰۰ تن کاه و یونجه موجود در انبار دچار آتش‌سوزی شده بود و شعله و حرارت ایجاد شده به حدی بود که موجب تغییر شکل در سازه سوله محل نگهداری علوفه شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون گفت: برای مهار لهیب آتش، علاوه بر ماشین‌های اطفائی، از یک دستگاه لودر و ۲ دستگاه کامیون نیز به منظور جداسازی و تخلیه بخش‌هایی از علوفه استفاده شد.

پشنگیان تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی در بررسی اولیه صحنه حادثه، آتش‌سوزی در اثر ریختن جرقه‌های سنگ فرز روی علوفه ایجاد شده و گسترش یافته است.

آتش سوزی در انبار علوفه

او با اشاره به اینکه این گاوداری در منطقه دشت‌برم بوده است، گفت: با توجه به اینکه محل وقوع حادثه خارج از حریم قانونی شهر بود، مجوز خروج از محدوده با هماهنگی فرمانداری شهرستان گرفته شد و معاون فرماندار هم شخصا برای هماهنگی‌های لازم در صحنه حادثه حاضر شد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون بیان کرد: بر اساس اعلام آتش‌نشانان حاضر در صحنه، روند این عملیات به گونه‌ای اجرا شد که آتش و حرارت به سمت محل نگهداری گاو‌ها گسترش پیدا نکند، بنابراین حیوانات از گزند آتش در امان ماندند.

او افزود: خسارت وارد شده به این گاوداری بنا به اظهار مالک حدود یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در این عملیات جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون، نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

دشت برم در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب کازرون واقع شده است. شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

تلاش آتش‌نشانان کازرونی برای مهار آتش

مهار آتش در انبار علوفه در دشت برم کازرون

تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان کازرونی برای مهار آتش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.