طالبان: تا عید قربان شماری دیگر از زندانیان افغان را آزاد خواهیم کرد

گروه طالبان اعلام کرد تا عید قربان شمار زندانیان افغان آزاد شده از بند این گروه به یک هزار تن خواهد رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، امشب در توئیتی نوشت: طالبان تا روز عید قربان افراد باقی مانده از نظامیان دولت افغانستان را که هم اکنون در بند طالبان هستند آزاد خواهد کرد تا تعداد نظامیان آزاد شده پس از توافق نامه آمریکا با طالبان به یک هزار نفر برسد.

طالبان اعلام کرد دولت افغانستان هم پنج هزار زندانی طالبان را براساس توافق نامه آمریکا با طالبان باید آزاد کند تا پس از عید قربان زمینه برای آغاز مذاکرات بین افغان‌ها فراهم شود.

براساس توافق آمریکا با طالبان در دهم اسفند سال گذشته پنج هزار زندانی طالبان و هزار زندانی دولت افغانستان باید ۱۰ روز پس از امضای توافق نامه آزاد می‌شدند. سهیل شاهین همچنین اعلام کرد امروز طالبان بیست و هشت نظامی دولت افغانستان را در استان‌های لوگر و بغلان آزاد کرد.

طالبان اعلام کرد تاکنون حدود نهصد نظامی دولت افغانستان را آزاد کرده است، اما دولت افغانستان تاکید کرد تعدادی از افراد آزاد شده، نظامی نبوده اند و این آمار را نمی‌پذیرد. دولت افغانستان نیز حدود چهار هزار و چهار صد عضو طالبان را آزاد و اعلام کرده است ششصد نفر دیگر را به علت جرائمی که دارند آزاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار