وندی شرمن: راهبرد ترامپ در برابر ایران شکستی دردناک و پرهزینه است

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در توافق هسته‌ای، سیاست ترامپ در قبال ایران را شکستی دردناک و پرهزینه توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «وندی شرمن»، مقام سابق وزرات خارجه، آمریکا طی یادداشتی در نشریه «فارن پالیسی» به شدت از سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور انتقاد کرد.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در توافق هسته‌ای طی این یادداشت با عنوان «نابودی کامل سیاست خارجی آمریکا در دوران ترامپ» به شکست سیاست خارجی ترامپ در زمینه‌های مختلف پرداخته است.

شرمن با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا، نوشت: جدیدترین شکست ترامپ باید این نکته را به رای‌دهندگان یادآوری کند که دولت او در بسیاری از زمینه‌ها شکست خورده است.


بیشتر بخوانید


در این یادداشت آمده است: رویکرد ترامپ در قبال ایران نمونه دیگری از شکست دردناک و پرهزینه است. حدود ۳ سال بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، ایران دارای اورانیوم با غنای بالای بیشتر، فناوری‌های پیچیده‌تر و فاصله کمتری با ساخت سلاح هسته‌ای دارد.

شرمن در این یادداشت به شکست سیاست خارجی ترامپ در بسیاری از زمینه‌ها و در قبال کشور‌های مختلف پرداخته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که از زمان آغاز به کار خود در کاخ سفید و حتی در کمپین‌های انتخاباتی پیش از دوران ریاست جمهوری خود نیز همواره توافق هسته‌ای ایران را مورد انتقادات شدید قرار می‌داد سرانجام در روز ۸ مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۹۷) دولت آمریکا را به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد.

واشنگتن همچنین با راه انداختن کمپین موسوم به «فشار حداکثری»، سعی در کشاندن ایران به پای میز مذاکره و «منزوی کردن ایران» داشته است، اما بسیاری از کارشناسان، تحلیلگران و مقامات آمریکا، به شکست این کمپین اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
رژیم منحوص آمریکا با برنامه ریزی بلند مدت در جهت استعمار و چپاول کشور ها میباشد و این موضوع که کدام فرد در راس امور این کشور شیطانی باشد در اهداف کلی آن تغییر ایجاد نکرده و فقط جزئیات بروز میشود.. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
حرف میزنه بیشرفها همه مثل همن اینا زمانی میگن نابود کردیم که مثل هیروشیما بمب اتم بزنن مرگ بر آمریکا وضعیت مردم رو نابود کردن همشون هم با هم یکی هستند چه ترامپ غمار باز چه بقیه سیاستمدارهای امریکا مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
آهن به فولاد
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تحريم كشورها را قوي تر ميكند ... وقتي شما به آهن بيشتر مي كوبيد آهن در اثر ضربه و فشار و حرارت به فولاد تبديل ميشود ...ملتها در فشار تدابير بيشتري را اتخاذ ميكنند كه هر چند مشكلات بيشتر ميشود اما ادامه زندگي مختل نمي شود . در مجموع سياستهاي اشتباه تحريم هر چقدر تداوم يابد مشكل را حل نخواهد كرد . ايران كشوري با منابع و پتانسيل بيشماري است و اگر مديريت كارآمد و توانمند و متخصص شكل بگيريد تحريمها اثرش كم رنگ مي شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
درسته ولی مردم ایران هم شکست خوردن هیچ کجا دنیا این همه گرانی نداریم در اروپا با پول یک پژو 405 میشود ماشین نیمه سنگین خرید آیا این عدآلت است؟
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
من که چیزی ندارم بگم،خودتون کلاتون را قاضی کنید،یاحق
Germany
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
منظورش انتخاباته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا کسانی این خبر ها را پخش میکنند خیلی نفهم هستند تحریم پدر مملکت درآورد حرف خودتون به اسم آمریکایی ها پخش میکنید شکستی درد ناک و پرهزینه خنده دار است
Iran (Islamic Republic of)
ایستاده
۰۹:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
آقایی که از تحریم مینالی، نقطه مقابل این تحریم ها تجزیه منطقه و سوریه شدن ابدی خاورمیانه و ایرانه.
فکر کردی امریکا نگرانه امنیت مردمشه که مارو تحریم میکنه؟ خیر، نگرانه که ایران جلوی پروژه خاورمیانه جدید رو گرفته. خاورمیانه جدید یعنی کشورهای کوچک و همیشه در حال جنگ.
یک روز شیب ابیطالب و یک روز فشار حداکثری. در آخر ان شاالله مسلمانان پیروزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فعلا که فقط زندگی ما دردناک و پرهزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
لعنت بر مسولین امریکایی و ایرانیه طراح برجام
آخرین اخبار