ترامپ: اگر بایدن پیروز شود، خونریزی و آشوب سراسر آمریکا را فرا می‌گیرد

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی با حمایت دوباره از خشونت پلیس این کشور علیه معترضان گفت که اگر رقیب دموکراتش در انتخابات پیروز شود، آشوب سراسر آمریکا را در بر می‌گیرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در جمع عده انگشت شماری از حامیان خود در ایالت فلوریدا به حمله دوباره به رقیب دموکرات خود در انتخابات آمریکا و نیز پشتیبانی از اقدامات خشونت آمیز پلیس این کشور پرداخت.

دونالد ترامپ با تاکید دوباره به حفظ بودجه پلیس اعلام کرد مادامی که من رئیس جمهور هستم بودجه پلیس قطع نخواهد شد. ترامپ همچنین با استفاده از لفظ «آنارشیست‌های حرفه ای» برای معترضان ضد نژادپرستی گفت آن‌ها در پورتلند در حال آشوب هستند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تلاش کرد تا از آب گل آلود اعتراضات ضد نژادپرستی به نفع خود بهره گرفته و مدعی شد دموکرات‌ها در سراسر آمریکا درصدد نابود کردن پلیس هستند.

او در سخنرانی خود دموکرات‌های رقیب را بی نصیب نگذاشت و از برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت به عنوان بازنده‌ای بزرگ یاد کرد. ترامپ در ادامه از پیروزی احتمالی جو بایدن سخن به میان آورد و گفت: در صورت راهیابی او به کاخ سفید آشوب و خونریزی سراسر آمریکا را فراخواهد گرفت. نه جای امنی وجود خواهد داشت و نه صلح و عدالتی.

این در حالی است که اعتراضات ضد نژادپرستی خشونت آمیز در آمریکا در دوران ریاست جمهوری او در حال وقوع است.

ترامپ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله دیوار مرزی مکزیک پرداخت و گفت تا پایان امسال یا اوایل سال آینده این پروژه تکمیل خواهد شد. به ادعای ترامپ، در حالی که این دیوار در حال بالا رفتن است، هیچ چیزی قادر به عبور از آن نیست.

چین نیز از اظهارات بامداد شنبه ترامپ در فلوریدا بی نصیب نماند. او با اشاره به بحران شیوع کرونا در آمریکا گفت: ما چین را فراموش نکردیم. اما تا ۹۰ روز دیگر بار دیگر می‌توانم با مردم دست دهم.

این در حالی بود که در تجمع فلوریدا نه تنها پروتکل‌های اولیه بهداشتی رعایت نشد بلکه هیچیک از همراهان و طرفداران ترامپ نیز از ماسک استفاده نکردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار