هشدار پلیس به شهروندان درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی

رییس پلیس آگاهی کردستان با هشدار درباره کلاهبرداری به شیوه تلفنی و پیامکی گفت:مردم به پیامک‌ های ارسال شده از منابع ناشناس و غیر معتبر اعتماد نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ عبدالله فاتحی رییس پلیس آگاهی کردستان با هشدار درباره کلاهبرداری به شیوه تلفنی و پیامکی گفت:با وجود اعلام هشدار‌های مکرر پلیس برای پیشگیری از کلاهبرداری‌های پیامکی و تلفنی باز هم شاهد وقوع اینگونه جرائم در سطح جامعه هستیم.

او افزود: یکی از شیوه‌های کلاهبرداری، ارسال پیامک با این مضمون «لطفاً مبلغ ... را به این شماره کارت ارسال کنید»، است که برخی شهروندان نیز بدون تحقیق در خصوص مشخصات ارسال کننده پیامک و به علت سهل انگاری به محتوای پیام اعتماد می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی کردستان افزود: افراد کلاهبردار با ارسال پیامک‌های فریب دهنده و ایجاد میل و اشتیاق در گیرنده پیامک برای دریافت جایزه و احیانا پول طعمه خود را به پای دستگاه‌های خود پرداز می‌کشانند.

او یادآور شد: یکی دیگر از روش‌های افراد سودجود ارسال پیامک با مضامین «شما برنده جایزه همراه اول و یا ایرانسل و یا شما برنده اینترنت رایگان شده‌اید و برای دریافت جایزه با این شماره تماس بگیرید» , است.

سرهنگ فاتحی تاکید کرد: در ادامه شهروندان با شماره مورد نظر تماس و مورد اغفال فرد کلاهبردار قرار گرفته و در نهایت ضمن مراجعه به دستگاه خودپرداز مبالغی از حساب آنان خالی می‌شود.

او خطاب به شهروندان گفت: اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، رمز اول یا دوم کارت بانکی، کد اعتبار سنجی (cvv ۲) خود را از طریق پیامک در اختیار هیچ شخصی قرار ندهید، چون برای انتقال وجه به حساب و کارت شما توسط دیگران، لازم نیست شما پای دستگاه خودپرداز حاضر شوید.

سرهنگ فاتحی با بیان اینکه فریب آگهی‌های تبلیغاتی را که به هر بهانه‌ای از شما تقاضای در خواست پرداخت وجه، حتی مبلغی اندک را دارند، نخورید، افزود: به پیامک‌ های ارسال شده از منابع ناشناس و غیر معتبر اعتماد نداشته باشید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.