با این ۹ عادت روزانه، حال خودتان را خوب کنید!

در این مطلب با عاداتی آشنا می‌شوید که کمک‌تان می‌کنند، حال‌تان خوب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود مشکلاتی که در جهان امروز می‌بینیم و سختی‌های زندگی، گاهی مثبت ماندن سخت می‌شود. اما با نهادینه کردن برخی عادات صبحگاهی می‌توانید روزتان را به یک روز بهتر تبدیل کنید.

در این نوشتار با ۹ عادت آشنا می‌شوید که کمک‌تان می‌کنند، حال‌تان خوب شود!

۱. تخت‌خواب‌تان را مرتب کنید

بله! کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، اما تاثیر بزرگی دارد. نظم دادن به اتاق و فضای پیرامون‌تان در همان ابتدای روز حس خوبی در شما ایجاد می‌کند، چرا که روزتان را با تکمیل یک کار شروع کرده‌اید.

۲. جملات تاکیدی مثبت بگویید

شما می‌توانید حرف‌ها را به واقعیت تبدیل کنید. به جای اینکه بعد از بیدار شدن از خواب، مدام شکوه و شکایت کنید بهتر است بگویید: «امروز حس فوق‌العاده‌ای دارم!» یا «امروز روز خوبی خواهد بود!» تغییری که با این کار تجربه می‌کنید، قطعا شگفت‌زده‌تان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


۳. صبحانه‌ای مغذی بخورید

بدن برای انجام فعالیت‌های روزانه به سوخت نیاز دارد. شما باید ۲۵٪ از کالری روزانه‌تان را در همین وعده دریافت کنید. نخوردن صبحانه، تاثیر منفی روی عملکرد شناختی شما در طول روز خواهد داشت.

۴. کمی تحرک هم بد نیست

هرچند لم دادن روی مبل و نوشیدن یک فنجان قهوه وسوسه‌انگیز است، اما ورزش کردن تولید مواد شیمیایی حس خوب را در مغزتان تحریک می‌کند. ورزش به حدی موثر است که برخی افراد می‌توانند دارو‌های ضدافسردگی را کار بگذراند!

۵. پرده را کنار بزنید

شاید این مهم‌ترین بخش شروع صبح باشد. پرده را کنار بزنید تا نور طبیعی وارد فضا شود. به این ترتیب نه تنها روزتان با حسی روشن و شاد آغاز می‌شود بلکه بدن‌تان هم ویتامین D می‌گیرد!

۶. گوشی و تبلت ممنوع!

مدتی صبح‌تان را بدون چک کردن رسانه‌ها شروع کنید و تفاوت را در خلق و خوی‌تان ببینید!

۷. شکلات تلخ بخورید

منظور ما شکلات تلخ است نه شکلات شیری پر از قند! تریپتوفان نوعی اسید آمینه است که می‌تواند به اندازه سروتونین خلق و خوی را بهبود می‌دهد.

۸. مدیتیشن کار کنید

اگر هر روز مدیتیشن یا مراقبه کنید، ذهن و بدن‌تان را به طور موثری آرام خواهید کرد، فقط کافی‌ست شیوه درست انجام دادنش را یاد بگیرید. نکته خوب در مورد مراقبه این است که هر زمانی در روز می‌توانید آن را انجام بدهید.

۹. یک دفتر روزنگار داشته باشید

همه افکار و احساساتی را که طی روز داشته‌اید روی کاغذ بیاورید. به این ترتیب آن‌ها را از وجودتان آزاد می‌کنید و آرامش می‌گیرید.

منبع: خبرنامه

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیتیشن ، دانستنی ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار