مداحان از غدیر غافل نشوند/ ترویج نکات بهداشتی وظیفه مهم ذاکران اهل بیت(ع)

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: در سال‌های اخیر برخی از غدیر غافل شدند، در حالی که واقعه عاشورا به علت فراموشی غدیر اتفاق افتاد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا پولاد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط موجود ترویج نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از وظایف مداحان است.

او با تاکید بر گرامیداشت هر چه بهتر مراسم عید سعید غدیر افزود: کمتر از ۲۰ روز تا ماه محرم باقی مانده اما قبل از برگزاری مراسم ماه محرم، عید سعید غدیر در پیش است و نباید از این موضوع غافل شویم.

فراموشی غدیر سبب واقعه عاشورا شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های اخیر برخی از غدیر غافلشدند، در حالی که واقعه عاشورا به علت فراموشی غدیر اتفاق افتاد. وقتی جامعه اسلامی از واقعه مهم غدیر غافل شد، عاشورا رقم خورد.

پولاد تاکید کرد: مردم باید دهه امامت و ولایت و سالروز به امامت رسیدن حضرت علی (ع) را مهم بشمارند و امسال که جهان درگیر ویروس کرونا است با برپایی جشن‌ها و پویش‌هایی مبنی بر اخلاق بهداشتی مروج فرهنگ علوی باشند.

مداحان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ترویج دهند

او به مراسم عزاداری ماه محرم نیز اشاره و به مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) پیشنهاد کرد که فرهنگ رعایت بهداشت، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک زدن و به طورکلی شیوه‌نامه‌هایی را که ستاد مقابل با کرونا مطرح کرده است، ترویج دهند.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: مداحان با تمسک به ادعیه‌های به یادگار مانده از اهل بیت (ع) مردم را با فرهنگ و بهداشت مورد تاکید اسلام آشنا کنند و از این طریق فرهنگ بهداشتی مردم را بالا ببرند و در عین حال به ترویج کار‌های فرهنگی بپردازند.

لزوم توجه به روضه‌های خانگی 

پولاد، با اشاره به دیدار سال‌های گذشته رهبر انقلاب با مداحان اهل بیت (ع) عنوان کرد: در دیداری که رهبر انقلاب در سال‌های گذشته با مداحان اهل بیت (ع) داشتند افراد مذهبی و مداحان را به ترویج روضه‌های خانگی و چند نفره توصیه کردند تا از این راه فرهنگ اهل بیت (ع) گسترش پیدا کند. توجه به این نکته رهبر معظم انقلاب می‌تواند امسال و برای ریشه کن کردن ویروس کرونا بسیار ارزشمند باشد.

او گفت: براساس سخن رهبر انقلاب در این ایام شیوع ویروس کرونا می‌توان به جای برپایی مراسم‌عزاداری با تجمع زیاد به سمت برگزاری روضه‌های خانگی با تعداد محدود رفت تا از این راه فرهنگ عاشورا نیز ترویج و زنده نگه داشته شود.

رعایت شیوه‌‎نامه‌های  ستاد مبارزه با کرونا 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب نیز در بیانات خود فرمودند «همه سوگواران حسینی، هیأت‌ها و مداحان موظفند به هرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند، عمل کنند، زیرا موضوع بسیار مهم است»، این نکته بیانگر این است که باید این دستورعمل را به صورت ویژه در تمام برنامه‌های مذهبی رعایت کرد.

پولاد، به مداحان اهل‌بیت (ع) پیشنهاد کرد که با پویش «نذر ماسک» و «بسته‌های فرهنگی»،  برپایی مراسم  زیارت عاشورا و همچنین برگزاری قرائت خطبه غدیر را  به صورت انفرادی و یا با حفظ فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.