کلاهبرداران سایبری در کمین متقاضیان وام ودیعه مسکن

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن فقط به توصیه‌های که از سوی رسانه‌های معتبر و یا سایت خود وزارت مسکن ارائه می‌شود توجه کنند.

کلاهبرداران سایبری در کمین متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: ثبت‌نام اولیه تسهیلات کمک ودیعه مسکن با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره ٣٠٠٠٧٣٦٤٠ از طریق تلفن همراه شخصی خود افراد صورت می‌گیرد.

او افزود: زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www.Tem.mrud.ir اعلام خواهد شد و لازم به ذکر است ثبت نام و درج اطلاعات برای دریافت وام ودیعه مسکن در سایت‌های غیر از این سایت به معنای سرقت اطلاعات شخصی و هویت شهروندان است که از سوی مجرمان سایبری برای اهداف مجرمانه صورت گرفته است.

این مقام مسئول از هموطنان خواست: به هیچ عنوان فریب تبلیغات کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورند و برای دریافت وام ودیعه مسکن به توصیه‌ها و راهنمایی‌های انجام شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی عمل نکنند؛ چرا که بیشتر این توصیه‌ها و راهنمایی‌ها دروغ بوده و از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه انتشار یافته است.

یادگارنژاد با بیان اینکه میزان این وام برای شهر‌های کوچک، بزرگ و کلان شهر‌ها متفاوت است، گفت: مجرمان سایبری با وعده ثبت نام از طریق این درگاه و یا ارسال اطلاعات شماره پیامک ذکر شده، برای دریافت سقف وام ودیعه مسکن، اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به نیاز به اجاره‌نامه رسمی ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری برای دریافت وام ودیعه مسکن، مجرمان با وعده تهیه چنین اجاره‌نامه‌های شهروندان را فریب داده و با راهنمایی آن‌ها به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای دریافت هزینه اجاره‌نامه، اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن فقط به توصیه‌های که از سوی رسانه‌های معتبر و ملی و یا سایت خود وزارت مسکن و شهرسازی ارائه می‌شود توجه کنند و از انجام توصیه‌ها و راهنمایی‌های مندرج در سایت‌های متفرقه و کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی بپرهیزند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: پلیس فتا ، ودیعه مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار