ادامه حالت آماده باش نظامی رژیم صهیونیستی در مرز‌های لبنان

منابع ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند حالت آماده باش نظامی در مرز‌های لبنان تا زمان مشخص شدن تصمیم حزب الله ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، منابع ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌کنند حالت آماده باش در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی تا مدت طولانی پابرجا بماند، کمااینکه تدابیر نظامی شدید روز‌های اخیر همچنان به قوت خود باقیست.

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد تا زمانیکه مشخص شود آیا حزب الله حمله دیگری صورت خواهد داد یا خیر، حالت آماده باش ارتش حفظ خواهد شد.

بنا به نوشته این روزنامه صهیونیستی، تل‌آویو تلاش می‌کند با حفظ حالت آماده باش این پیام را برای حزب الله مخابره کند که در صورت وقوع هرگونه حمله، لبنان بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

معاریو همچنین خاطرنشان کرد ارتش رژیم صهیونیستی تیپ کماندو خود و تجهیزات نظامی را به طور کامل در امتداد مرز‌های لبنان مستقر کرده است.

این رسانه صهیونیستی هدف از استقرار نیرو‌های نظامی این رژیم در مرز با لبنان را آمادگی برای پاسخ و دفع حملات احتمالی از سوی حزب الله ارزیابی کرد. اجرای سناریوی مرتبط با سرعت پاسخ به حملات و پیگیری اهداف خطرناک در عمق خاک لبنان از دیگر علل تقویت تدابیر نظامی در مرز‌های شمالی اراضی اشغالی عنوان شده است.

بنا به نوشته معاریو تمامی اقدامات آماده باش مانعی بر سر دسترسی مسافران صهیونیست به مناطق مرزی نیست.

ارتش اسرائیل نیرو‌های خود را در بخش‌های فرماندهی منطقه شمالی به شکلی گسترده‌تر از زمان جنگ دوم لبنان در ژوئیه ۲۰۰۶ تقویت کرده است. پایگاه خبری والا به نقل از منابع نظامی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی نیرو‌های خود را در حالت آماده‌باش نگهداشته و نیرو‌های مرزی را با توپخانه‌های پیشرفته و یگان‌های اطلاعاتی و نیرو‌های ویژه تقویت کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه از وقوع چند انفجار و تبادل آتش در مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های کفرشوبا در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نیرو‌های این رژیم به سمت نیرو‌های حزب‌الله که سعی داشتند وارد فلسطین اشغالی شوند، آتش گشودند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه حمله و درگیری روز دوشنبه در جنوب لبنان از سوی نیرو‌های حزب الله آغاز شد، تکذیب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار