ترامپ: اقدام روسیه علیه نظامیان آمریکا توطئه دموکرات‌هاست

رئیس جمهور آمریکا ادعای اقدام روسیه علیه نیرو‌های این کشور در افغانستان را توطئه‌ای ساخت و پرداخته دموکرات‌ها توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ بار دیگر با رد ادعای توطئه‌چینی روسیه علیه نیرو‌های آمریکا در افغانستان، آن را اخبار جعلی ساخته دموکرات‌ها دانست.

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه هیچ مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد، گفت این خبر ممکن از سوی دموکرات‌های مخالف من از جمله آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، به منظور هدف قرار دادن دولت جعل شده باشد.

ترامپ در ادامه با اشاره به آدام شیف، افزود: تصور می‌کنم این یک شوخی فریبکارانه علیه روسیه است. آن‌ها از روزی که من به اینجا (کاخ سفید) آمدم تعقیب توهمات روسی را آغاز کردند. ما در حال حاضر با روسیه در زمینه توافق منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای همکاری می‌کنیم. اگر بتوانیم دستاوردی در این زمینه داشته باشیم، بسیار عالی خواهد بود. البته ارزیابی اطلاعاتی شخصی هرگز مورد توجه من قرار نمی‌گیرد.

رئیس جمهور آمریکا در خصوص تحریم پکن و مسکو و نیز افزایش فشار‌ها بر اروپا برای لغو پروژه انرژی با روسیه گفت: هیچکس به اندازه من در قبال روسیه و چین سختگیر نبوده است.

نیویورک‌تایمز چندی پیش و طی گزارشی مدعی شد که اعضای طالبان در افغانستان به ازای دریافت مبالغی از روسیه، اقدام به کشتار نظامیان آمریکایی می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده است که این موضوع به اطلاع دونالد ترامپ رسیده، اما وی واکنش خاصی به آن نشان نمی‌دهد.

دونالد ترامپ این گزارش را صریحا رد کرده و آن را دروغ رسانه‌های جعلی خوانده، اما کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا ضمن دعوت از مایک پمپئو تحقیقاتی را در این‌باره آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار