جولان کرونا در آذربایجان شرقی

روز به روز ویروس کرونا در آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و فشار روحی و کاری کادر درمان را مضاعف می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، این روز‌ها نیرو‌های درمان در مواجه با بیماران  کرونایی گاهی تا پای جان پیش می‌روند.

بیمارستان امام رضای تبریز امروز شاهد وداع با یکی از این عزیزان بود.

فرزاد نامی نخستین عضو کادر سلامت بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بر اثر ابتلا به کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

او متولد سال ۵۶ و با ۱۰ سال سابقه خدمت، از زمان شیوع این بیماری در کشور در خط مقدم و در بخش فیزیوتراپی و کار درمانی بیماران کرونایی فعالیت داشت.

شهید نامی سابقه بیماری نداشت و به علت فیزیوتراپی قفسه سینه بیماران کرونایی و مواجه بیشتر با بیماران، از ۱۲ روز قبل با این بیماری درگیر شد و روز گذشته جان خود را از دست داد و امروز دوستان و همکارانش او را تا خانه ابدی بدرقه کردند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون از مجموع ۱۲۰۰ تخت اختصاص یافته به بیماران کووید ۱۹ در استان، ۶۵ درصد تخت‌ها اشغال هستند.

صومی افزود: هم اکنون ۷۵۰ بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۹۰ نفر در بخش‌های ویژه و ۱۰۵ نفر زیر دستگاه تهویه مکانیکی قرار دارند.

او با ابراز تاسف از اینکه ۴۰ تا ۴۵ درصد فوتی‌ها در استان مربوط به بیمارستان‌های امام رضا و سینا است، گفت: بقیه موارد فوت نیز در ۲۸ بیمارستان دیگر استان ثبت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: متاسفانه تب آمار ابتلا به این ویروس با نحوه همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارتباط تنگاتنگ دارد.

دینه وری رئیس بیمارستان امام رضای تبریز نیز با بیان اینکه ۶ ماه گذشته برای کادر درمان از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی نبود گفت: بیش از ۲ هزار نفر از نیرو‌های این بیمارستان برای مدیریت بیماری کرونا در محیطی پر از استرس کاری، شاهد از دست رفتن بسیاری از شهروندان، دوستان و همکاران خود هستند.

دینه وری گفت: آنچه که از نظر روحی و روانی فشار مضاعفی بر کادر درمان وارد می‌کند، این است که بسیاری از شهروندان بی توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری مراسم عروسی، عزا و دورهمی‌های خانوادگی خود هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار