ترکیه حمایت بحرین از امارات را محکوم کرد

وزارت دفاع ترکیه حمایت بحرین از اقدامات بی‌ثبات‌کننده امارات در لیبی و سوریه را محکوم کرد و آن را تاسف‌بار و بی‌فایده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، وزارت دفاع ترکیه حمایت وزارت‌خارجه بحرین از امارات در تحریک‌آمیز خواندن اظهارات خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه درباره اقدامات امارات در لیبی را محکوم کرد.

وزارت دفاع ترکیه شب گذشته بیانیه وزارت امور خارجه بحرین درباره حمایت از اقدامات بی‌ثبات‌کننده امارات در لیبی، سوریه و برخی کشور‌های آفریقایی را خلاف منشور سازمان ملل متحد، قوانین و پروتکل‌های بین‌المللی دانست و اعلام کرد اینکه بحرین این اقدامات را سازنده می‌خواند تاسف‌بار و بی‌فایده است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع ترکیه همچنین آمده است دولت امارات و کشور‌های حامی آن به تعقل و رفتار برآمده از دوراندیشی فراخوانده شده‌اند.

در این بیانیه همچنین روابط ترکیه و لیبی ۵۰۰ ساله خوانده شده و تاکید شده است آنکارا طبق اصل لیبی برای مردم لیبی به حمایت خود از این کشور ادامه خواهد داد.

این در حالی است که این وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات در واکنش به اظهارات روز پنجشنبه خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته است: «اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دفاع ترکیه به منزله تنزل سطح دیپلماسی این کشور است.» وزارت امور خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای از امارات حمایت کرد و اظهارات وزیر دفاع ترکیه را تحریک‌آمیز و بر خلاف عرف دیپلماتیک برشمرد.

پیش از وزیر دفاع ترکیه با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرد که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار