قابل توجه دریانوردان به ویژه صیادان؛

هواشناسی بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس هشدار داد

هواشناسی بوشهر درباره وزش باد و تلاطم خلیج فارس از اواسط پنجشنبه تا پایان جمعه هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باد شدید شمال غربی، از اواسط پنجشنبه ۱۶ مرداد تا پایان جمعه ۱۷ مرداد، قسمت‌های مرکزی خلیج فارس و سواحل مرکزی و جنوبی استان به تناوب مواج خواهد بود. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ سانتیمتر باشد.

فرج اله شکوهی پور افزود: شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در سواحل استان در این مدت رفت و آمد نکنند.

او ادامه داد: در این مدت همراه با وزش باد، احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط وجود دارد.


بیشتر بخوانید


دمای برازجان در آستانه ۵۰ درجه سلسیوس

بنا بر اعلام هواشناسی استان بوشهر در شبانه روز گذشته، برازجان با دمای، ۴۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده است و اهرم و خورموج هم با ۴۸ درجه سلسیوس بعد از برازجان گرم‌ترین نقاط بوده‌اند.

همچنین از میان هشت ایستگاه هواشناسی دیگر، به جز دیر که در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۸ درجه سلسیوس را ثبت کرده دما در بقیه نقاط بین ۴۱ تا ۴۷ درجه سلسیوس گزارش شده است.

پیش بینی وضع هوا تا فردا

آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و در برخی نقاط باد و گردوخاک و جهت وزش باد، بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در برخی ساعات امروز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ و فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۰ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۰۱، جزر دوم ساعت ۱۶:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۲:۳۳ اعلام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.