درخواست نمایندگان پارلمان کانادا برای کناره گیری ترودو از قدرت

نمایندگان پارلمان کانادا از جاستین ترودو خواستند از نخست وزیری این کشور کناره گیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی تی نیوز، نمایندگان پارلمان کانادا با منزجر کننده خواندن توجیه‌های جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور درباره رسوایی اخیر مالی وی، کناره گیری وی را از مقامش خواستار شدند.

بر این اساس، اندرو شییل، رهبر حزب محافظه کار در پارلمان کانادا تاکید کرد اینکه نخست وزیر تلاش می‌کند از همه گیری کووید ۱۹ برای توجیه فساد خود استفاده کند بسیار منزجر کننده است.

این اظهارات در جلسه‌ای مطرح شد که جاستین ترودو برای پاسخ برخی سوال‌های نمایندگان در خصوص افشای رسوایی مالی وی در خصوص یک صندوق خیریه در آن حضور یافته بود. نخست وزیر کانادا در این نشست هیچ توضیح جدیدی در خصوص اتهام‌های ایراد شده به وی در خصوص سوء استفاده مالی ارائه نکرد و بار دیگر به دلیل کوتاهی‌هایی که کرده است عذرخواهی کرد.

این در حالی است که احزاب مخالف چیزی فراتر از عذرخواهی ساده را خواستارند. شییر با به تمسخر گرفتن اظهارات ترودو گفت: آقای رئیس (پارلمان) مسئله اینجاست که در اینجا چیز تازه‌ای مطرح نشده است، بلکه مسئله روابط خانواده وی با اعضای یک سازمان است که به آن‌ها پول (رشوه) داده است.

از سوی دیگر، ترودو در این نشست مدعی شد توافقی که اعضای پارلمان به آن اشاره دارند به تصویب فراحزبی رسیده است و در کنار عذرخواهی که باید انجام بدهد، باید این را نیز تاکید کند که این قرار داد مورد تایید خدمات عمومی قرار گرفته بود.

جامیت سینگ، رهبر حزب ان دی پی نیز گفت: "وقتی که نخست وزیر پیوسته اقدام به قانون شکنی می‌کند، دیگر عذرخواهی وی اصلا معنا ندارد." حزب سینگ همچنین از ترودو خواست به سود معاون خود از مقامش کناره گیری کند.

پارلمان کانادا روز چهارشنبه بار دیگر تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار می‌رود وزیر دارایی نیز در برابر کمیته دارایی پارلمان توضیح بدهد.

گفته می‌شود «مارگارت و الکساندر ترودو» مادر و برادر جاستین برای سخنرانی در یک موسسه خیریه ۳۲۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند.

این در حالی است که ترودو پیش از این، پروژه‌ای برای پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار کمک‌هزینه زندگی به دانشجویان کانادایی به علت شیوع ویروس کرونا را به این مؤسسه خیریه سپرده بود. نمایندگان پارلمان می گویند پولی که این موسسه خیریه به اعضای خانواده ترودو داده است در واقع رشوه ای بوده تا نخست وزیر پروژه چند صد میلیون دلاری کمک به دانشجویان را به این موسسه بدهد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اين بابا همونيه كه خاوري رو تحويل نميده بهتره بره كنار يكي ديگه بياد شايد بتونيم از اون بگيريمش
آخرین اخبار