معاون بایدن از درخواست او برای تعامل با ایران سخن گفت

معاون جو بایدن با فاجعه‌بار خواندن اقدامات دونالد ترامپ در قبال ایران گفت که سیاستی مخرب‌تر از آنچه رئیس‌جمهور آمریکا اجرا کرد، متصور نیست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از جروزالم پست، مشاور جو بایدن در امور یهودیان می‌گوید در صورت پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ او با همکاری با دیگر متحدان واشنگتن مسیر دیپلماتیک با ایران را به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای در پیش خواهد گرفت.

آرون کیاک در سخنرانی در وبیناری به میزبانی شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا اعلام کرد: هدف ما از بازگشت به تعامل دیپلماتیک با تهران این است که بدین طریق از پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اطمینان حاصل کنیم و با کمک راستی آزمایی مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شویم. معاون بایدن دونالد ترامپ را برای خروج از برجام مورد سرزنش قرار داد و گفت ترسیم سیاستی فاجعه بارتر از آنچه رئیس جمهور انجام داد، دشوار است.

کیاک افزود او توافقی را با ایران پاره کرد که در راستای جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی عمل می‌کرد. ترامپ با اینکار ثابت کرد برجام برغم عمر کوتاهش، به اهدافش دست یافته است. معاون بایدن با انتقاد از اقدام رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام گفت او به توافقی که در زمان ریاست جمهوری اوباما عمل می‌کرد، نگریست و نتوانست آن را تاب آورد. پس آن را پاره کرد. بدتر از این نمی‌شد مانع ایران هسته‌ای شد.

معاون بایدن در خصوص طرح الحاق کرانه باختری گفت بایدن مخالف اقدامات یکجانبه از جمله طرح الحاق است که راهکار دو کشور را تضعیف می‌کند.

دولت آمریکا در می‌ سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی علیه ایران، اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و تعهدات خود ذیل این توافق را زیر پا گذاشت. به دنبال آن واشنگتن در قالب کارزار فشار حداکثری علیه ایران تمامی تحریم‌های لغو شده بر اساس برجام را از سر گرفت و تلاش کرد با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه تهران، کشورمان را در راستای مقاصد خود به پای میز مذاکره بکشاند. تلاشی که تا به امروز نافرجام بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۵۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
_در ثانی آمریکا باید خسارات ناشی از فشار حداکثری و خسارات برجام رو هم تقبل کنه . بنظرتون میده؟؟؟!!!!
_
آمریکا خواستار یک مذاکره جدیده که علاوه بر برجام خواسته های دیگشون هم پوشش بده که باید گفت زرشگ....
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
دوستان این بازی جدید آمریکاست.
مگر نشنیدید رهبری چی گفت؟ منظور آمریکا از مذاکره با برداشت ما از مذاکره مثله تفکر اونا در مورد تروریسته !
_آمریکا قبل از بازگشت به برجام ابتدا به ساکن تحریم های هسته ای رو که از سال 97 وضع کرده لغو کنه نه تعلیق؛ لغو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
مثل اينكه اين بابا دنبال شر نيست
آخرین اخبار