راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان از کارشناسان ثبت میزان

هدف از تاسیس شرکت های دانش بنیان افزایش دانش و آگاهی به همراه ثروت است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مقاله ای که پیش رو دارید در خصوص شرکت دانش بنیان است، اینکه برای ثبت شرکت دانش بنیان یا یک موسسه چه باید کرد؟ دانش بنیان به چه شرکتی گفته می شود برای اینکه از مزایای مادی و معنوی و قانونی آن استفاده بکنیم چه باید بکنیم، این مطلب تهیه شده در بخش آموزش های کسب و کار موسسه ثبت شرکت میزان می باشد، تا پایان با ما همراه باشد.

شرکت دانش بنیان چگونه شرکتی است؟

همانطور که از نام آن پیداست با دانش ارتباط دارد این نوع از شرکت ها در دو نوع تعاونی و خصوصی به ثبت می رسند هدف از تاسیس شرکت های دانش بنیان به منظور افزایش دانش و آگاهی به همراه ثروت است از جمله مزیت هایی که این شرکت به همراه دارد شامل: کمک به اقتصاد همسو با دانش، محقق کردن اهداف علمی و اقتصادی و.... می باشد. شاید برایتان جالب باشد که شرکت های دانش بنیان تنها به یک نوع خاص محدود نیستند و به دو بخش تقسیم می شوند که به شرح زیر است:

الف-شرکت های دانش بنیانی که مالکان آن ها تنها اعضای هیئت علمی می باشند: این نوع از شرکت زمانی تاسیس می شود که میزان سهام موجود دانشگاه در شرکت از ۵۰ درصد کمتر باشد که در اینصورت، خصوصی تلقی می شود و مالکان موظفند بر اساس قانون برای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها اقدامات لازم را انجام دهند.

ب-شرکت های دانش بنیانی که هیئت علمی دانشگاه ها نیز در آن ها مالکیت دارند: مورد دوم کاملا در تضاد با مورد اول است بدین معنا که اگر میزان سرمایه ای که دانشگاه برای شرکت گذاشته است ۵۰ درصد یا بیش از این مقدار باشد شرکت فوق یک شرکت دولتی به شمار می رود. در واقع می توان گفت که در شرکت های دانش بنیان میزان سرمایه است که تعیین می کند شرکت خصوصی یا دولتی باشد.

شرکت دانش بنیان چه خصوصیاتی دارد؟

شاید با خود فکر کنید که چون یک شرکت است پس حتما باید در زمینه تولیدات فعالیت کند، در حالی که اینطور نیست حتی شرکت های دانش بنیان دستگاه هایی که برای خط تولید است را نیز ندارند پس در این شرکت ها دقیقا چه کاری صورت می گیرد؟

در شرکت های دانش بنیان اطلاعات مفید برای جامعه تولید می شود که اشخاصی مهم و با سطح دانش و آگاهی بالا این اطلاعات را ارائه می کنند که در واقع مانند محصولات تولید شده در شرکت های دیگر عمل می کند و به سودآوری منجر می شود از آنجایی که معمولا این دارایی ها را نمی توان مانند سایر دارایی ها دید به همین دلیل شرکت و اعضای آن در خصوص حفظ حقوق معنوی نگرانی هایی دارند.

اهدافی که شرکت دانش بنیان دارد

شرکت های دانش بنیان از سوی وزارت علوم و تحقیقات با پیشبرد اهدافی مثل همروی دانش، ثروت و... که البته باید از پتانسیلی که موسسات و دانشگاه های تحقیقاتی دارند برخوردار باشد در غیر اینصورت نمی توان آن را شرکت دانش بنیان نام نهاد.

چگونگی ثبت شرکت دانش بنیان

درست است که شرکت دانش بنیان اساسا با شرکت های تجاری فرق دارد اما به هر حال شرکت محسوب می شود و هر شرکتی برای به رسمیت شناخته شدن باید از طریق مراجع قانونی به ثبت برسند مدارکی که هر یک از شرکت ها برای ثبت شدن به آن نیاز دارند با دیگری متفاوت است. مدارک لازم ابتدایی برای ثبت شرکت دانش بنیان به شرح زیر است:

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضا ( مسئولیت محدود حداقل 2 نفر و سهامی خاص حداقل 5 نفر که سه نفرشان عضو هیئت مدیره و دو نفر بازرس هستند )
  • تهیه اساسنامه ی شرکت که شامل موضوع فعالیت و سرمایه شرکت و ادرس می باشد و امضا صورتجلساتی که شرکا و سمت ها و حق امضا را تعیین می کند.
    راهنمای ثبت شرکت دانش بنیان از کارشناسان ثبت میزان

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان

شرایطی که برای ثبت شرکت های دانش بنیان حاکم است در دو نوع خصوصی و عمومی می باشد به بررسی هر یک می پردازیم:

شرایط عمومی برای ثبت شرکت دانش بنیان

oشخص متقاضی باید مدرکی مبنی بر اینکه حداقل سه سال فعالیت در حوزه ی علمی یا مدیریت داشته باشد.
oمتقاضی باید اختراعی را به ثبت رسانده باشد، تفاوتی ندارد که در سطح داخلی باشد یا بین المللی
oمیزان تحصیلات شخص نباید از کارشناسی کمتر باشد.
oشرکت فوق بایستی ۳ نفر را برای حداقل ۶ ماه بیمه کرده باشد.

شرایط خصوصی ثبت شرکت دانش بنیان

oتمامی تولیدات آن باید در حیطه ی شرکت های دانش بنیان باشد( پیشتر در خصوص تولیدات این شرکت ها صحبت کردیم.)
oاز بیمه شرکت به همراه میزان حقوق پرسنل باید لیستی تهیه و ارائه کرد.
oآخرین اظهارنامه مالیاتی که به اداره امور مالیاتی تحویل داده شده است باید به همراه سایر مدارک ارائه شود.

موسسه خدمات اداری کاج به آدرس kajsabt.com دارای دو وب سایت کاج و میزان ، یک استارتاپ های خدمات اداری در ایران است که سعی نموده امور اداری شرکتها را به شکلی نو و جامع مدیریت نمایید. این خدمات شامل ارائه مشاوره تاسیس شرکتها و شروع کسب و کار، مشاوره مالیاتی و حسابدای، بازاریابی و فروش و برندسازی می باشد. ما سعی نموده ایم که تمامی خدماتی که براه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید یا یکجا جمع کنیم تا شما تمرکز بیشتری بروی مسائل مهمتر کسب و کار خود داشته باشید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار