استاندار کرمانشاه:

با همان انگیزه و توان روز اول ورودم به استان کار خواهم کرد

استاندار کرمانشاه گفت : تا زمانی که در استان هستم با همان انگیزه و توان روز اول ورودم به استان کار خواهم کرد و از همه معاونین و مدیران کل استان هم همین انتظار را دارم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : روزی که به کرمانشاه آمدم شرایط سخت کار کردن در این استان را می‌دانستم، زیرا نرخ بیکاری استان ۲۲ درصد بود و کرمانشاه رتبه اول بیکاری کشور را داشت و همین شرایط را بسیار سخت می‌کرد.

او گفت : آن روز خیلی‌ها نسبت به این نرخ بالای بیکاری بی تفاوت بودند و عده‌ای هم فکر می‌کردند با حرف زدن و شعار دادن می‌توان شغل ایجاد کرد، اما از همان روز اول اولویت خود را بر تلاش برای کاهش نرخ بیکاری قرار دادم که خوشبختانه در این سال‌ها هم نتایج خوبی حاصل شده و نرخ بیکاری استان از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

بازوند با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی کشور ایجاد شغل از سخت‌ترین کارهاست، افزود: یکی از مهمترین راه‌های ایجاد اشتغال جذب سرمایه گذار است، ولی متاسفانه برخی‌ها سر راه جذب سرمایه گذار مانع ایجاد می‌کنند که نمونه آن را در جذب سرمایه گذار برای احداث آزادراه کرمانشاه - همدان دیدیم

او با بیان اینکه رسانه‌ها برای منافع استان باید مطالبه گر باشند، افزود: از رسانه‌ها می‌خواهم به کمک توسعه استان بیایند و همه باید خط قرمزمان را منافع استان بدانیم.

بازوند با اشاره به هدف گذاری برای جذب ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان برای امسال، ادامه داد: باید فضای استان را مثبت جلوه دهیم، اینکه مدام از مشکلات و کمبود‌ها بگوییم و مشکلات را بزرگنمایی کنیم، دردی را دوا نمی‌کند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای معرفی کرمانشاه با پیگیری فراوان توانستیم عوامل سریال "نون. خ" را مجاب کنیم که این سریال را در کرمانشاه بسازند، اما برخی فقط عنوان کردند که فلان مبلغ برای ساخت این سریال داده شده و... به مزایای آن برای معرفی استان توجهی نداشتند، در حالیکه کلا ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت این سریال آن هم بابت هزینه هتل و حمل و نقل عوامل سازنده این سریال دادیم و کسی نگفت در این ۱۷ شب که سریال پخش شد، تا چه اندازه کرمانشاه معرفی شد.

او با بیان اینکه از نقد نمی‌ترسم و از نقدشدن نگرانی ندارم، افزود: در جریان زلزله سال ۱۳۹۶ استان، ۴۵ مرتبه در برنامه زنده تلویزیونی پاسخگوی مردم بودم و نقد‌های آنان را شنیدم.

بازوند افزود: البته نقد کردن نیازمند برنامه و اطلاعات دقیق است، وگرنه باعث توسعه نخواهد شد.

بازوند با تقدیر از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران استان، از آن‌ها خواست منافع استان را در فعالیتهایشان مورد توجه قرار دهند.

اگر نقد نباشد جامعه به سمت توسعه نخواهد رفت

محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز با بیان اینکه اگر نقد نباشد جامعه به سمت توسعه نخواهد رفت، گفت: البته باید بین نقد و توهین و افترا، تمایز قائل شد.

او قول داد وصول مطالبات مالی رسانه‌ها از دستگاه‌های اجرایی را پیگیری کند.

توفیقات کسب شده در حوزه کاهش نرخ بیکاری

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی استانداری با اشاره به توفیقات کسب شده در حوزه کاهش نرخ بیکاری، گفت: جریان اشتغالزایی پایدار در استان قابل دفاع است.

او حفظ واحد‌های موجود، توسعه واحد‌هایی که قابلیت توسعه دارند و جذب سرمایه گذار را از راهبرد‌های استان برای ایجاد اشتغال عنوان کرد.

حاتمی از رسانه‌ها خواست با نقد حرفه‌ای به توسعه استان کمک کنند.

اصحاب رسانه دیده بانان جامعه هستند

بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اصحاب رسانه دیده بانان جامعه هستند و باید نقد کنند، خواستار تعامل بیشتر مدیران با رسانه‌ها شد.

او خواستار پس گیری شکایات مدیران از خبرنگاران استان شد.

 

وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت: برای حمایت از رسانه‌ها در این شرایط کرونایی، طی مکاتباتی سه درخواست از استاندار داشتیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

او با اشاره به این درخواست ها، گفت: تسهیلات بلاعوضی دیده شده که از هفته آینده پرداخت می‌شود. هر چند مبلغ آن کم است، اما امیدواریم بخشی از مشکلات خبرنگاران را مرتفع کند.

او افزود: همچنین تسهیلات کم بهره‌ای هم در نظر گرفته شده که تامین اعتبار شده و از هفته آینده خبرنگاران به تدریج به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

او از پیگیری پرداخت مطالبات مالی نشریات از دستگاه‌ها خبر داد و گفت: بخشی از این مطالبات در حال پرداخت است.

انتهای پیام/د

در این مراسم جمعی از مدیران رسانه‌ها هم به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین از محمدحسین شیریان به پاس سال‌ها تلاش در عرصه پژوهش و آموزش رسانه تقدیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار