برگزاری ۸ جشنواره در هفته قرآن و عترت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت جشنواره به صورت مجازی در هفته قرآن و عترت در استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هفته قرآن و عترت استان با هشت جشنواره در ۱۵ گرایش فرهنگی و هنری با محوریت فضای مجازی، از ۲۰ تا ۲۶ مردادماه در استان خبر داد.
 
پیرسبزی افزود: جامعه ما جامعه‌ای دینی است و ضرورت دارد مبانی قرآن و عترت، شخصیت ائمه و نگاه‌های دینی برای مردم تبیین شود.

او با اشاره به اینکه برگزاری هفته قرآن و عترت فرصت مناسبی برای شهرستان‌ها و جامعه قرآنی است گفت: در این برنامه‌ها ظرفیت‌های مختلف قرآنی در رشته‌های فرهنگی و هنری و استعداد‌های فعالان قرآنی و هنرمندان شناسایی و شکوفا می‌شود.
 
پیرسبزی همچنین با اعلام جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در استان بیان کرد: مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۵ جزء  و حفظ جزء ۳۰ زیر ۱۶ سال در سراسر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه همه جشنواره‌ها با گستره استانی برگزار می‌شوند گفت: جشنواره سرود و نغمات دینی در شهرستان بویراحمد، جشنواره هنر‌های تجسمی و نمایشگاه آثار تولیدی هنرمندان استان با موضوعات خوشنویسی، نقاشی خط، عکس، پوستر و با همکاری انجمن هنر‌های تجسمی، جشنواره نمایش خیابانی و نمایشنامه نویسی در شهرستان کهگیلویه با همکاری انجمن هنر‌های نمایشی استان برگزار می‌شوند.

او در ادامه برگزاری جشنواره‌های شعر و داستان در شهرستان گچساران، مسابقه کتابخوانی در شهرستان بهمئی و طرح ویژه بیانیه گام دوم انقلاب در سراسر شهرستان‌های استان را از دیگر جشنواره‌های هفته قرآن و عترت استان اعلام کرد.
 
پیرسبزی همچنین تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده هفته قران و عترت استان عنوان کرد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.