با حضور رئیس‌جمهوری صورت گرفت؛

افتتاح سه طرح بزرگ پتروشیمی/ تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران

سه طرح بزرگ پتروشیمی در استان‌های بوشهر و لرستان با حضور رئیس‌جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهوری امروز پنجشنبه شانزدهم مردادماه در آیینی ویدئوکنفرانسی سه طرح پتروشیمی در شهرستان های خرم آباد،دیر و عسلویه افتتاح کرد.

افتتاح طرح پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر

طرح پتروشیمی متانول کاوه در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری با ظرفیت تولید سالانه حدود چهار میلیون و ۳۱۰ هزار تن متانول و اشتغال‌زایی یک هزار و ۳۵۰ نفر  به عنوان بزرگترین واحد متانولی جهان در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر در محدوده میدان گازی پارس شمالی قرار دارد با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان به شمار می‌رود؛صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع با سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری شامل واحد تولید متانول، اسکله صادراتی، واحد یوتیلیتی است که توسط بخش خصوصی احداث شده‌است و ارزش محصولات آن بر پایه قیمت سال ۹۵ حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال است.

خوراک مورد نیاز این واحد تولیدی روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است و با بهره‌برداری از این طرح برای یکهزار و ۳۵۰ نفر فرصت اشتغال‌زایی شده‌است.

احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس و در مجاورت این واحد پتروشیمی برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح به شمار می‌‏رود.

افتتاح طرح پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه در عسلویه

همچنین پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ است که ظرفیت تولید آن یک میلیون ۶۵۰ تن متانول است و حدود ۶۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن سرمایه گذاری شده است و ۳۰۰ میلیون دلار ارزش درآمد سالانه آن بر پایه قیمت سال ۹۵ است.

مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز در زمینی به مساحت حدود هشت هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه احداث شده‌است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده با صادرات محصولات این مجتمع روزانه یک میلیون دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد.

ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی از دیگر مزایای مجمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه است.

همچنین این مجتمع در تلاش است تا با انجام کار مطالعاتی برای ساخت بخش پایین دستی و تولید محصولات دیگر از متانول، در جهت جلوگیری از خام فروشی گام بردارد که در صورت تحقق این امر می‌توان به درآمدزایی بسیار قابل توجهی در راستای تکمیل زنجیره ارزش دست یافت.

عملیات اجرایی این طرح در مدت کمتر از پنج سال براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد با بیش از ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه، از مهرماه ۹۴ تا خرداد ۹۹ انجام شده‌است.

بهره‌برداری از واحد کاتالیست پتروشیمی خرم‌آباد

 واحد کاتالیست صنایع پتروشیمی خرم‌آباد با حجم سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۰ نفر به بهره برداری ‌رسید. 

مواد تولیدی در این واحد برای نخستین بار در سطح کشور تولید می‌شود که پیش از این مواد کاتالیزور تولیدی در این واحد بصورت ۱۰۰ درصد از خارج از کشور تولید می‌شد.

اکنون چهار واحد تولیدی در شهرک پتروشیمی استان در حال ساخت است.

با راه اندازی واحد تولید کاتالیست، علاوه بر افزایش ارزش افزوده محصولات، وابستگی‌ها به تامین این مواد از خارج از کشور قطع شده و به سایر واحد‌های پتروشیمی کشور نیز کمک می‌شود.

سه طرح پتروشیمی متانول کاوه و کیمیای پارس خاومیانه در استان بوشهر و واحد تولید کاتالیست پلیمرهای صنعت در منطقه لرستان در مجموع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۷۰ دلار افتتاح شد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
Y.j.c لطفا در مورد پتروشیمی گلستان هم گزارش تهیه کنید . 14ساله که از طریق بانک سپه سهام پتروشیمی جهت ساخت خریدم اما هیچ خبری از کارخانه و تولید و ارزش سهام نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
در آمدش توی کانادا امریکا ...اینگلیس ...جیب کدام آقازده هستش
Iran (Islamic Republic of)
لر
۱۹:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام در این افتتاح ها می تونید محرومیت لرستان رو ببینید.
تقریبا برای طرح لرستان 20میلیون دلار هزینش بوده ولی برای بوشهر 1550میلیون دلار
واقعا برای این عدالت متاسفم. البته از اینکه استان بوشهر از این طرح ها بهره مند شده ناراحت نیستم و حتی خوشحال هم هستم چون حقشون است و بیشتر از اینا هم باید بهشون برسن ولی حرفم اینه که یه طرح بسیار کوچک فقط سهم لرستان است و تا سالیان دیگه چیزی برای ما وجود نداره.حق خالص ترین و با وفاترین مردم تاریخ ایران این نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
برای کشوری مثل ایران که نفت خام زیادی دارد باید پالایشگاه و پتروشیمی زیادی ایجاد شود تا بتوان به جای صادرات نفت خام محصولات را صادر کرد
البته بعید بدونم اینا جدید ساخته شده باشن. احتمالا بازسازی شدن چون پول ندارن بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
میدونی مثل چی می ماند مثل اینکه یه کارخانه چندین سال پیش افتتاح شده یه دستگاه اضافه کردن هر کس نفهمه میگه اوف
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آفرین
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آفرین محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باز هم خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
مشهدی
۱۳:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
بر توزیع و نحوه مصرفش هم شدیدا نظارت و اطلا رسانی کنید