معاون درمان وزارت بهداشت:

هنوز داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد

جان‌بابایی گفت: همچنان مراقبت و رعایت مسائل بهداشتی بهترین راه برای مقابله با کروناست و درمان قطعی برای آن نداریم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت به همراه مسئولان استانی و دانشگاهی از بخش‌های اورژانس تریاژ، بستری اورژانس، آی سی یو‌های کرونا و بخش‌های عفونی دو بیمارستان‌های افضلی پور و پیامبر اعظم (ص) کرمان بازدید کردند.

جان بابایی در این بازدید‌ها به ارزیابی روند ارائه خدمات، شیوه اجرای پروتکل‌های درمانی، عیادت از بیماران مبتلا به کرونا و بررسی نیاز‌ها و چالش‌های موجود در هریک از مراکز پرداخت.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین به جنوب کرمان سفر کرد و از بیمارستان امام خمینی جیرفت نیز بازدید کرد.

او در حاشیه بازدید از بخش‌های کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت به خبرنگاران گفت: برای منطقه جنوب کرمان در آگهی استخدام وزارت بهداشت، سهمیه در نظر گرفته شده، ولی با توجه به بازدیدی که از منطقه داشتم این سهمیه افزایش پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید


معاون درمان وزارت بهداشت هدف از سفر خود به منطقه جنوب کرمان را بازدید سرزده از بخش‌های کرونایی عنوان کرد و گفت: در این سفر علاوه بر ارزیابی کمبودها، وضعیت ارائه خدمات‌رسانی به مبتلایان کرونا از نزدیک بررسی شد.

او از خدمات مجموعه تیم سلامت در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد و افزود: سربازان خط مقدم مقابله با کرونا با توجه افزایش آمار تعداد مبتلایان طی روز‌های گذشته و افزایش گرمای هوا شرایط سختی را تحمل می‌کنند.

جان‌بابایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت طراحی خوبی برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی انجام داده است، تصریح کرد: مسیر بیماران در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت از دیگر بیماران کاملا مجزا شده که این طرح در جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا بسیار موثر است.

او ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به بیماران کرونایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با بررسی پرونده بیماران بستری در بخش‌های کرونایی نحوه ارائه خدمات برای ما مشخص شد که بیماران این منطقه از استاندارد‌های درمان کشور استفاده می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت بهترین راه درمان بیماران کرونایی را مراقبت عنوان کرد و اظهار کرد: هنوز داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد و تنها مراقبت همکاران مهم است.

در این سفر مهدی ذهبی مسئول دبیرخانه هیات امنای وزارت بهداشت، معاون درمان را همراهی می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۸:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ملت دارن توکیوبدون توقف کارمیکنن!؟وقتی توراهن کتاب بی توقف باشیشه تافته سنگین روی سرباوزن بالاترازچربی خون چون دمای خونشون به سم سوسک کش روی درجازدنه.
آخرین اخبار