تکذیب شایعه ی ریزش ساختمان در کرمان

‍ سخنگوی آتش‌نشانی کرمان گفت: حادثه ریزش ساختمان که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به کرمان نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فیلمی امروز در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که نشان می‌دهد یک ساختمان چند طبقه که مجاور آن گودبرداری شده، فرو می‌ریزد، با یک زیرنویس، این فیلم را به کرمان نسبت داده‌اند و نوشته‌اند: «کرمان، امروز صبح، پنج‌راه ۲۴ آذر».

محمد رسول جهانشاهی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان، اما انتساب این فیلم به کرمان را تکذیب کرد و با اعلام اینکه این اتفاق شامگاه دیروز در صالح‌آباد تهران رخ داده، تاکید کرد که شهروندان، اخبار مربوط به حوادثی که در شهر کرمان رخ می‌دهد را از طریق منابع معتبر دریافت کنند و پیش از اطلاع از صحت یا سقم هر مطلبی، از بازنشر آن خودداری کنند.

جهانشاهی گفت: هر حادثه‌ای در شهر رخ بدهد، از طریق منابع رسمی، جزئیات آن به مردم اطلاع داده می‌شود.

به گفته‌ی او، در حادثه‌ی صالح‌آباد تهران خوشبختانه  آسیب جدی به جان کسی وارد نشده است.

چند روز پیش، شایعه‌ی دیگری مربوط به آتش‌سوزی یک دستگاه اتوبوس در خیابان مهدیه شهر کرمان نیز در فضای مجازی پخش شده بود که سخنگوی آتش‌نشانی آن را نیز تکذیب کرد و گفت که مربوط به کرمان نیست.

انتشار مکرر این شایعات یک هشدار است هم به مردم تا مراقب آرامش روانی خود باشند و هم به دست‌اندرکاران؛ تا با تمهیداتی جلوی شایعاتی که افکار عمومی را بی‌دلیل مضطرب می‌کند، بگیرند.

محمدرسول جهانشاهی در این باره بیان داشت: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، حتما برای شناسایی و برخورد با شایعه‌سازان از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهند کرد.

سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری کرمان تاکید کرد: هر حادثه‌ای در شهر رخ بدهد آن را در اسرع‌وقت پوشش می‌دهند و نمی‌گذارند بلاتکلیف بماند که عده‌ای از طریق منابع غیررسمی بخواهند آن را اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.