فائوچی: آمریکا بدترین وضع را در شیوع کرونا دارد

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای اذعان کرد که این کشور از نظر شیوع کرونا در جهان بدترین وضع را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا روز گذشته در یک مصاحبه گفت این کشور در میان تمامی کشور‌های جهان از لحاظ شیوع کرونا بدترین وضع را دارد و آمار اعلام شده از تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا را سند این حرف خود دانست.

فائوچی در این مصاحبه گفت: «اگر از منظر کمی به آن نگاه کنید موضوع همین است. منظورم آن است که اعداد دروغ نمی‌گویند.»

او در ادامه اضافه کرد: «همه کشور‌های متاثر شده‌اند، اما ما از هر کشور دیگری بیشتر متاثر شده‌ایم.»

فائوچی در ادامه تاکید کرد: «وقتی شمار مبتلایان و قربانیان را بررسی می‌کنید این واقعا نگران کننده است.»

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در ادامه توضیح داد که اوایل سال وقتی این کشور با شیوع کرونا مواجه شد واکنش هماهنگی به آن داده نشد. در همان روز‌های ابتدایی کشور قادر بود تعداد ابتلا را به زیر ۲۰ مبتلای جدید در هر روز برساند که البته این هم برای کف نمودار کافی نبود و همین مسئله سبب شیوع گسترده کووید-۱۹ در برخی از ایالت‌ها شد.

او در ادامه گفت: «ما می‌توانیم خیلی بهتر عمل کنیم. رویکرد دو قطبی یا قرنطینه کامل و یا آزادی ۱۰۰ درصد خوب نیست. یک جایی این میانه وجود دارد که بتوانیم اقتصاد را باز کنیم و در عین حال از این میزان شیوع هم در امان بمانیم.»

فائوچی تصریح کرد که آمریکا به یک واکنش متحد نیاز دارد.

آمریکا که کمتر از پنج درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است در میان سایر کشور‌ها از نظر تعداد ابتلا به کرونا و شمار قربانیان در صدر قرار دارد. بر اساس داده‌های دانشگاه هاپکینز، آمریکا بیش از ۲۲ درصد مرگ و میر‌های کرونایی را در جهان داراست و بیش از ۲۵ درصد مبتلایان نیز در این کشور هستند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با وبگاه آکسیوس مدعی شد در موضوع شیوع ویروس کرونا، همه چیز «تحت کنترل» است.

خبرنگار از او پرسید: چه کسی می‌تواند اصرار داشته باشد که کرونا تحت کنترل است در حالی که هر روز ۱۰۰۰ آمریکایی می‌میرد؟ ترامپ در پاسخ به این سوال گفت: «نمی‌توانید این را بگویید ... باید پرونده آن‌ها را ببینید. آن‌ها می‌میرند. درست است؛ و این همانی است که هست! اما این بدان معنی نیست که ما کاری را که می‌توانیم انجام نمی‌دهیم.»

تاکنون در آمریکا چهار میلیون و ۹۳۷ هزار و ۷۴۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۶۱ هزار و ۶۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار