خبرنگاران، پرچمداران حقیقت و پاسداران روشنایی

استاندار گیلان در پیامی روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در پیامی به مناسبت روز خبرنگار تقارن این روز با عید بزرگ و سعید غدیر را تبریک گفت و از کوشش‌های بی وقفه آنان قدردانی کرد.

در بخشی از پیام استاندار گیلان به مناسبت روز خبرنگار آمده است:

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده را گرامی می‌دارم؛ در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شمار زیادی از خبرنگاران به شهادت رسیده اند، اما شهادت شهید صارمی بسیار مظلومانه بود.

خبرنگاری، حرفه‌ای بسیار شریف است و خبرنگارانی که به وظایف خود عمل می‌کنند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند و البته این موضوع را به صورت مطلوب در جریان مدیریت کرونا به منصه ظهور رساندند.

خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند اطلاعات صحیح را به جامعه عرضه کرده و باعث آگاهی و تعالی جامعه شوند و از سوی دیگر واسطه خوبی بین جامعه، حاکمیت و دولت باشند تا مشکلات را در جهت رفع آن‌ها بیان نمایند.

رسانه‌ها برای ایجاد نشاط در جامعه، حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارند و پیش‌نیاز عبور از شرایط کنونی، حرکت در مسیر جلب رضایت و مشارکت مردم، ایجاد همبستگی و تقویت امید جامعه به آینده است و هر چه نخبگان، فعالان رسانه‌ای، گروه‌های اجتماعی و عموم شهروندان در این مسیر فعال‌تر باشند؛ بهتر می‌توان از تنگنا‌های پیش رو عبور کرد.

با توجه به ارتباط نزدیک دولت با رسانه‌ها همواره از نقد سازنده آن‌ها استقبال کرده‌ایم، زیرا معتقدیم انتقاد باید دلسوزانه و واقعی باشد و در کنار آن، راهکار هم ارائه گردد و در عین حال انتظار می‌رود خبرنگاران به عنوان پرچمداران حقیقت و پاسداران روشنایی، از شرافت و حرفه خود حراست و مراقبت کنند.

روز خبرنگار که امسال مقارن با عید سعید غدیر است را به همه اهالی پرتلاش رسانه صمیمانه تبریک گفته و با اغتنام از این فرصت؛ از کوشش‌های بی وقفه آنان قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.