مسائل و مشکلات و اولویت‌های توسعه صنعتی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هم خانواده سازمان صمت استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر صمت در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت، شهرک‌های صنعتی و صنایع است که ما در این سفر اولویت‌ها را احصا کردیم و بر اساس آن‌ها پیش خواهیم رفت.

او  افزود: از جمله مسائلی که در جلسات مطرح شد، طرح‌های نیمه تمام در حوزه معادن، زمین شناسی، تسهیلات مورد نیاز بخش صنعت وتامین مواد اولیه بود.
او  ادامه داد: توسعه بخش صنعت ماشین سازی از برنامه‌های اولویت دار ماست که تصمیم داریم آذربایجان شرقی را که یکی از قطب‌های این صنعت است تقویت کنیم.

معاون امور صنایع وزیر صمت  اضافه کرد: ارائه تسهیلات به واحد‌هایی را که در زمینه ساخت داخل، جایگزینی واردات و توسعه صادرات فعال باشند در اولویت است.

صادقی نیارکی همچنین در بازدید از کارخانه‌های فعال شهرک بیلوردی هریس تاکید کرد: همه باید درشرایط ویژه دولت، دست به دست هم بدهیم تا موضوعات اقتصادی و صنعتی را با موفقیت به پیش ببریم.

او افزود: در سال جهش تولید با هم افزایی و برنامه محوری در جهت افزایش ظرفیت تولید، خود اتکایی و صادرات محوری محصولات حرکت می‌کنیم.
محرم زاده نماینده مردم اهر وهریس در جلس شورای اسلامی نیز گفت: ۴۸ واحد دارای پروانه بهره برداری در شهرک صنعتی بیلوردی داریم که از این تعداد ۳۵ واحد فعال با اشتغال زایی ۱۲۰۰ شروع به فعالیت کرده اند، اما ۱۳ واحد به علت معوقات و بدهی‌های بانکی و نبود سرمایه در گردش راکد و در بلاتکیفی هستند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیرصمت ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار