۳۲ درصد پرونده‌های حقوقی در آذربایجان‌غربی به صلح و سازش ختم شد

رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی گفت: ۳۲ درصد پرونده‌های حقوقی منجر به اجرا در استان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،هادی صمدی رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۲ درصد پرونده‌های حقوقی منجر به اجرا در استان به صلح و سازش ختم شده است، گفت: شورا‌های حل اختلاف توانسته‌اند طی امسال از ۹ هزار و ۵۶۸ فقره پرونده حقوقی منجر به اجرا، سه هزار و ۹۴ فقره را به صلح و سازش ختم کنند.

صمدی اظهار داشت: مصالحه این تعداد پرونده و سازش در آن‌ها از پیچیده شدن روند اجرای آرا و زندانی شدن محکوم علیه به دلیل عدم پرداختممانعت شود.

این مسئول ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۷۶۸ فقره پرونده جهت ایجاد صلح و سازش به شورای حل اختلاف ارسال شده است که به ترتیب ۸۲ درصد پرونده‌های کیفری و ۲۲ درصد پرونده‌های حقوقی وارده به دادسرای عمومی و انقلاب و دادگاه‌های عمومی حقوقی ارومیه را شامل می‌شود.

 رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان‌غربی با اشاره به موفقیت شعب صلحی شورا‌های حل اختلاف ارومیه در صلح و سازش ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی بیان کرد: از ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۴۳۲ فقره از پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه مورد رسیدگی قرار گرفته که هزار و ۲۰۲ فقره آن به صلح و سازش ختم شده است.

صمدی اظهار داشت: همچنین ۵۸۵ فقره پرونده اختلاف خانوادگی از جمله درخواست طلاق، مطالبه مهریه و استرداد جهیزیه با تلاش اعضای این شعب به آشتی زوجین، تحکیم بنیان خانواده‌ها و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های مرتبط در محاکم دادگستری و دادسرا منتهی شده است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.