غدیر روز کامل شدن دین و ماندگاری عدالت خواهی علی (ع)

کارشناس مذهبی همدان گفت:عید بزرگ غدیرخم روز کامل شدن دین و ماندگاری عدالت خواهی علی (ع) است.

غدیر روز کامل شدن دین و ماندگاری عدالت خواهی علی (ع)حجت الاسلام طالبی کارشناس مذهبی همدان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانافزود: رمز ماندگاری غدیر در عدالت خواهی علی (ع) است که موجب شده دنیای اسلام بخصوص شیعه به داشتن اینگونه پیشوایی افتخار کند.
او ادامه داد: عید غدیر تنها یک جریان تاریخی نیست بلکه نشانه‌ای از جامع بودن دین اسلام است که باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

این کارشناس مذهبی ابراز داشت: در واقع غدیر خم برای ما مسلمانان دارای این پیام است که پاسداری از حکومت اسلامی و تداوم آن باید در دست صالح‌ترین و آگاه‌ترین مردم باشد.

او با بیان اینکه صفات علی (ع) در سه بعد معنوی، انسانی و حکومتی خلاصه می‌شود، افزود: بعد انسانی ویژگی‌های علی (ع) فقط مخصوص شیعه نیست و همه دینداران جهان به این ویژگی‌ها معترفند.

حجت الاسلام طالبی بحث غدیر را منحصر به شیعه ندانست و ولایت علی (ع) را نهایت سرمایه مسلمین برشمرد و تأکید کرد: آنچه علی (ع) دارد فراتر از همه دنیا است.

او اضافه کرد: آنچه که امروز می‌تواند بین مسلمین وحدت ایجاد کند همین غدیر خم که سرمایه بزرگی مسلمین جهان است.

کارشناس مذهبی همدان اظهار داشت: مسلمانان باید بدانند که در هر برهه زمانی مخالفینی برای دین اسلام وجود دارد یعنی حق و باطل همیشه هست، ولی در همه جا حق پیروز است و این وعده خداوند به مسلمانان است.

او یاد آور شد: عید غدیر خم فرصتی برای اشاعه فرهنگ ولایت مداری است و این روز فرصت مناسبی تا بتوان مفاهیم والای ولایت را در غالب روش‌های متنوع فرهنگی به مخاطبان و نسل جوان منتقل کرد.

باید گفت: بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است. در این واقعه، پیامبر اسلام صلی‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله مهم‏ترین مأموریت دوران پیامبریِ خود را به انجام رساند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.