آغاز فعالیت گشت‌های تشدید نظارت بر بازار شیراز

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز از آغاز فعالیت گشت‌های تشدید نظارت بر بازار در این کلانشهر از ۲۰ مردادماه خبر داد و گفت: رسالت بازارچه‌ها در مجموعه شهر خدماتی است نه درآمدی.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول حقیقی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شیراز بر ضرورت تشدید نظارت بر قیمت و توزیع محصولات در بازار تاکید کرد و گفت: کنترل و نظارت بر قیمت محصولات عرضه شده در بازار شیراز با هدف جلوگیری از افزایش قیمت، گرانفروشی و کم فروشی با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی دستگاه‌های نظارتی و قاطعیت آن‌ها برای جلوگیری از نرخ گذاری کاذب و ایجاد جو روانی توسط سودجویان تشدید می‌شود.

او ضمن تاکید بر لزوم افزایش گشت‌های بازرسی، افزود: انتظار می‌رود با توجه به حساسیت موضوع، اعضای اصلی و تاثیرگذار این کارگروه از جمله سازمان صمت، اتاق اصناف، اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اتحادیه‌ها و صنوف، مراکز بهداشت و درمان و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تحت نظارت و همکاری فرمانداری، بازرسی‌ها را تشدید کرده و با پیگیری و دنبال نتایج گزارشات، باری از دوش شهروندان بردارند.

حقیقی با تاکید بر اینکه رسالت بازارچه‌ها در مجموعه شهر خدماتی است نه درآمدی، ادامه داد: لازم است علاوه بر نظارت بر کیفیت و سالم بودن کالا‌های ارائه شده، بر قیمت گذاری‌های اولیه نیز توجه شود چرا که گرانی نرخ پایه در اجاره بازارچه‌ها با سیاست کلان و وظیفه ذاتی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری منافات دارد.

حقیقی در ادامه سخنان خود نیز در خصوص فعالیت رستوران ها، کافی شاپ‌ها و تالار‌های پذیرایی گفت: چنانچه مراکز دارای امکانات و گستردگی فضای فیزیکی باشند و پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها رعایت شود کار کارشناسی در خصوص فعالیت آن‌ها انجام خواهد شد.

او همچنین در خصوص نظارت بر مراکز شماره گذاری خودرو با توجه به ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود؛ ستاد ملی کرونا در خصوص چگونگی ادامه فعالیت و ارائه خدمات با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از این مراکز نیز بازدید کارشناسی خواهد داشت.

راه اندازی و استقرار واحد بازرسی در شهر صدرا و روستا‌های بخش مرکزی از دیگر موضوعاتی بود که معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز به آن اشاره و بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کرد.

حقیقی در پایان ضمن اشاره به مصوبه و تکلیف شورای تامین شهرستان جهت تقویت تیم‌های نظارتی و تشدید بر بازار، از آغاز فعالیت اکیپ‌های تشدید نظارت بر بازار به مدت ۱۰ روز خبر داد و یادآور شد: در این خصوص ۴۰ اکیپ بازرسی متشکل از نیرو‌های آموزش دیده از روز دوشنبه ۲۰ مرداد بر عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در سطح شهر شیراز نظارت و بازرسی خواهند کرد.

حقیقی در پایان ضمن تاکید مجدد بر برخورد قاطع و بدون تعارف با متخلفین شناسایی شده در گزارش اکیپ‌های بازرسی، از روابط عمومی فرمانداری و اصحاب رسانه و صدا و سیما خواست به عنوان نمایندگان مردم، عملکرد این ۴۰ اکیپ بازرسی در سطح شهر را به طور گسترده پایش کرده و به مردم گزارش کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اگر نظارت میکردید هر کس هر جور دلش میخواست قیمت اجناس رو تعیین نمیکرد واقعا گرونی کمر مردم و شکسته مردم دارند زجر می‌کشند و هیچکس هم به داد مردم نمیرسه کدوم نظارت
آخرین اخبار