کد خبر: ۷۴۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴
کد خبر : ۷۴۵۱۲۱۹

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های خانم‌های ورزشکار این است که، قبل و بعد از تمرین چه چیزی بخورند تا به نتیجه دلخواه خود از ورزش برسند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه به معرفی و بررسی خوراکی‌هایی که قبل و بعد از ورزش با توجه به نوع فعالیت ورزشی‌تان، می‌توانید بخورید، می‌پردازیم:


ورزش‌های کاردیو
اگر سبک ورزشی شما ورزش‌های کاردیو (ورزش‌هایی که ضربان قلب و میزان تنفس را بالا می‌برد) مثل دوچرخه سواری، ایروبیک، دویدن و کیک بوکسینگ است باید قبل از ورزش میان‌وعده‌هایی بخورید که زود هضم هستند و بعد از ورزش، آب، پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید.

پیشنهاد: برای قبل از تمرین، ترکیب یک گلابی و یک و نیم قاشق مربا‌خوری عسل (۱۵۳ کالری) و برای بعد از تمرین ترکیب سه چهارم فنجان شیر کم چرب و یک موز کوچک (۱۷۸ گالری) پیشنهاد می‌کنم.

ورزش‌های چربی‌سوز
اگر از طرفداران کلاس‌های چربی سوز و اینتروال هستید، قبل از تمرین برای داشتن انرژی کربوهیدرات‌های ساده بخورید و برای بعد از ورزش پروتئین مصرف کنید، تا عضله‌های خود را از دست ندهید.

پیشنهاد: برای قبل از تمرین، ترکیب یک نان تست جو و یک قاشق مربا‌خوری عسل (۱۶۲ کالری) و برای بعد از تمرین ترکیب دو قاشق‌غذاخوری آووکادو و سه قاشق‌مرباخوری پنیر کم چرب پیشنهاد می‌شود که پروتئین بالایی دارد.

ورزش‌های فرم‌دهی
اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که علاقه زیادی به حجیم کردن بدن خود ندارید و هدف شما از ورزش فقط فرم‌دهی است و طرفدار ورزش‌هایی، چون یوگا و پیلاتس هستید، باید میزان کربوهیدرات، پروتئین و چربی شما در یک سطح و متعادل باشد.

این سطح از تعادل به پایداری سطح انرژی شما در طول روز کمک می‌کند.

پیشنهاد: من به شما برای قبل از تمرین خوردن یک نارنگی متوسط و یک مشت پسته (حدود ۱۵۰ کالری) و بعد از تمرین یک سوم فنجان حمص و یک هویج کوچک (۱۶۹ کالری) پیشنهاد می‌کنم.

ورزش‌های حجم‌دهی
اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش حجم عضلات است و ورزش‌هایی مثل کراسفیت و کار با وزنه انجام می‌دهید، مهم‌ترین ماده در تغذیه شما، پروتئین است.

عضلات شما، برای رشد به میزان بالایی پروتئین احتیاج دارند پس تغذیه شما قبل و بعد از ورزش باید شامل پروتئین باشد.

پیشنهاد: برای قبل از تمرین خوردن سویا که سرشار از پروتئین است و برای بعد از تمرین ترکیب یک فنجان ماست یونانی و یک چهارم فنجان تمشک یا دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز را پیشنهاد می‌کنم.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
زیارت عاشورا-صفحه خبر دسکتاپ