زنگنه در اخطار قانون اساسی:

دولت خود را جوابگوی مجلس نمی‌داند/ هیئت رئیسه از جایگاه مجلس صیانت کند

نماینده مردم تربت حیدریه خواستار حفظ شأن مجلس توسط هیئت رئیسه شد.

دولت خود را جوابگوی مجلس نمی‌داند/ هیئت رئیسه از جایگاه مجلس صیانت کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل ۵۸ قانون اساسی اظهار کرد: مطابق با قانون اساسی، مجلس مرجع تصویب قوانین در کشور است اما متأسفانه رئیس جمهور طی روزهای اخیر اعلام کرد که قرار است مصوبه ای در حوزه اقتصادی به زودی عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: این مسئله باعث شده که تماس‌های مکرری با نمایندگان صورت گیرد تا نمایندگان درباره جزئیات این مسئله توضیح دهند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس بیان کرد: امروز رئیس مجلس هم صحبت هایی در این باره مطرح کرد و البته اعلام کرد این مسائل باید از مجرای نظارتی خود عبور کند و نمایندگان و کارشناسان مرکز پژوهش ها هم باید در این مورد نظرات خود را مطرح کنند.

زنگنه تصریح کرد: زمانی که شورای عالی هماهنگی سران قوا شکل گرفت، قرار بر این شد که در این شورا مواردی که در حوزه تحریم‌ها نیاز به اتخاذ تصمیمات فوری است، مورد بررسی قرار گیرد و بر این اساس نباید اختیارات مجلس به این شورا تفویض شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس گفت: در شرایط فعلی دولت در تمام مسائل خود را پاسخگوی مجلس نمی‌داند و بر این اساس از هیئت رئیسه مجلس درخواست می کنم از جایگاه و شأن مجلس صیانت کند و دولت ملزم شود همه طرح های اقتصادی را از مجرای مجلس عبور دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار