راه اندازی ۲۰ هنرستان کارآفرین در استان کرمان

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توسعه کارآفرینی زمینه ساز توسعه پایدار است، از راه اندازی ۲۰ هنرستان کارآفرین با رویکرد تخصصی دراین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،رضا اشرفیان، رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به ۶ برنامه کارگاهی که لازمه فعالیت در هنرستان‌ها است، گفت: ساماندهی، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، استاندارد سازی، انضباط و نگهداری و ایمنی باید حین کار در کارگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

او افزود: تعداد هنرجویان استان از ۲۶ هزار و ۱۴۷ نفر در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به ۴۲ هزار و ۵۸۳ نفر در سال ۹۹-۹۸ رسیده است که درصد توسعه ۳۸ و نیم را برای هر سه پایه در استان رقم زده و این در حالی است که عدد توسعه کشور ۳۵ و ۲ دهم درصد است که از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

اشرفیان با بیان اینکه توسعه کارآفرینی زمینه ساز توسعه پایدار است، از راه اندازی ۲۰ هنرستان کارآفرین با رویکرد تخصصی در استان خبر داد.

او همچنین از تدوین برنامه عملیاتی توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد.

اشرفیان توسعه و تجهیز هنرستان‌ها بر اساس منابع استاندارد و متناسب با نیاز‌های بومی شهرستان‌ها و مناطق، ایجاد شبکه کارآفرین در هنرستان‌ها با رویکرد توسعه فرهنگ کارآفرینی و هنرستان‌های کارآفرین، توانمند سازی و دانش افزایی نیروی انسانی متناسب با تغییرات فناوری روز، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و استاندارد سازی تراکم کلاسی، برنامه ارتباط با صنعت و توسعه هنرستان‌های جوار کارخانه و شهرک‌های صنعتی و تقویت هنرستان‌های کشاورزی را از جمله برنامه‌های عملیاتی اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در راستای تحقق سند توسعه سنواتی هنرستان‌ها عنوان کرد.

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد قبولی کنکور برای هنرجویان استان داشته ایم، گفت: کسب ۴۶ رتبه کشوری، ۲ رتبه آسیایی و ۹ رتبه بین المللی از دیگر افتخارات به دست آمده توسط هنرجویان استان طی دو سال گذشته است.

اشرفیان  تاسیس رشته‌های جدید، متناسب با نیاز‌های شهرستان‌ها و مناطق استان از جمله، حمل و نقل، آتش نشانی، تولید برنامه‌های تلویزیونی، سراجی کیف را در راستای ایجاد شغل، رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: راه اندازی مرکز توسعه همکاری‌های شرکت‌های صنعتی و آموزش و پرورش، اجرای برنامه آموزش همراه با تولید با رویکرد تولید تجهیزات هنرستانی PLC، خانه هوشمند، سلول خورشیدی، انجام فعالیت‌های پژوهش محور و دانش بنیان، تولید ماسک، گان و تجهیزات بهداشتی، ارائه ۱۰۰ طرح دانش بنیان مبتنی بر نیاز کشور و ... از دیگر اقدامات اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار