پریدر: شطرنج بازان ایران در مسابقات مهم امسال، عملکرد خوبی داشته اند

نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج، درباره رویداد‌های مهم این رشته ورزشی توضیحاتی را بیان کرد.

شادی پریدر نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات این رشته ورزشی گفت: از ابتدای سال چند اتفاق مهم در شطرنج رخ داده است. فدراسیون آسیا مسابقاتی را مانند جوانان آسیا و پیشکسوتان برگزار کرد که در هر دو رویداد، بازیکنان ما موفق به کسب مقام شدند.

پریدر ادامه داد: پس از رویداد‌هایی که به آن‌ها اشاره کردم، مسابقات جام اساتید منتخب ایران که پاسداشت مدافعان سلامت بود را برگزار کردیم.

پریدر افزود: تیم ملی آخر مردادماه در مسابقات آنلاین المپیاد جهانی شطرنج شرکت خواهد کرد. تیم ملی در این مسابقات شامل ۶ بازیکن است، ۳ نفر از آن‌ها آقایان و ۳ نفر بانوان هستند؛ بنابراین بازی‌های پاسداشت مدافعان سلامت می‌توانست برای بازیکنان ما تمرین خوبی باشد که البته با جوایز نقدی هم همراه بود. اکثر شطرنج بازان مطرح کشورمان در این بازی‌ها حضور داشتند.

نائب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج تصریح کرد: هم زمان با این رویداد‌ها، اردوی جوانان منتخب آسیا است که فدراسیون شطرنج آسیا برای جوانان زیر ۲۰ سال دنیا برگزار می‌کند. از کشور ما مبینا علی نسب که نائب قهرمان جهان است در این اردو حضور خواهد داشت. البته این اردو هم به شکل آنلاین برگزار می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: از ۲۰ تا ۲۳ مرداد ماه، مسابقات تیمی استان‌ها برگزار خواهد شد که بزرگترین رویداد کشوری است که از هر استان یک تیم شرکت می‌کند. قالب این مسابقات دقیقا مانند المپیاد جهانی شطرنج است که به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

پریدر در پایان گفت: از دیگر اتفاقات مهم، اردوی تیم ملی بانوان است که به شکل آنلاین و از ابتدای سال آغاز شده و تعدادی بازیکن به صورت منتخب به این ترکیب اضافه شده اند تا بتوانیم برای تیم ملی بانوان، پشتوانه سازی هم داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار