ادامه آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین ،که از صبح امروز آغاز شده است وهمچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران، گفت: به محض دریافت خبر آتش سوزی نیرو‌های آتش نشانی و محیط بانی در محل مستقر شدند و تلاش برای مهار این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

او اظهار کرد: با توجه به سختی کار در این منطقه به دلیل وزش باد شدید و صعب العبور بودن منطقه و نیز کمبود نیرو برای مهار آتش سوزی، از دستگاه‌های امدادی شهرستان کلیبر همچنین از هلال احمر و آتش نشانی و امداد کوهستان تبریز نیز نیرو به منطقه اعزام شده است.

او با بیان اینکه فرماندار خداآفرین در منطقه حضور دارد، گفت: پیگیر وضعیت هستیم و در صورت نیاز به بالگرد، از فردا اعزام می‌شود.

مدیرکل بحران آذربایجان شرقی ادامه داد: به دلیل عدم آنتن‌دهی تلفن‌های همراه در این محدوده، تا این لحظه نتوانسته‌ایم جزئیات دقیق‌تری از این حادثه کسب کنیم و به محض دسترسی به اطلاعات بیش‌تر، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

هنربر همچنین از آتش سوزی در مناطق جنگلی نوجه ده و صومعه کلیبر از صبح امروز و اطفای کامل آتش در این مناطق خبر داد.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل‌های ارسباران در سال گذشته نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه متقاوت در شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شد.

گفته می‌شود در این حادثه حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخت.

جنگل‌های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری آن شمرده می‌شود، به گونه‌ای که گفته می‌شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه‌های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می‌شود.

جنگل‌های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.

همین ویژگی‌ها سبب شده که پرونده جنگل‌های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار