جان‌باختن ۶ گردشگر فرانسوی طی حمله تروریستی در نیجر

در پی یک حمله‌ تروریستی در کشور نیجر در غرب آفریقا، ۶ گردشگر فرانسوی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات کشور نیجر اعلام کردند در پی یک حمله‌ تروریستی در این کشور، ۶ گردشگر فرانسوی کشته شدند. راهنمای محلی و راننده گردشگران نیز به دست افراد مسلح ناشناس در جنوب غربی کشور نیجر کشته شدند.

ابراهیم کاتیلا فرماندار منطقه «تیلابری» در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه این خبر را تایید کرده است.

فرماندار این منطقه بدون بیان اینکه چه گروهی عامل حمله تروریستی اخیر بوده، گفت: «در حال مدیریت اوضاع هستیم و بعدا اطلاعات بیشتری در این‌باره منتشر خواهیم کرد».

وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به این حمله تروریستی، اعلام کرد: «بررسی‌ها در دست است و دولت نیجر تاکنون هیچ توضیحی در این خصوص منتشر نکرده است».

دولت فرانسه به شهروندان خود هشدار داده تا از سفر به قسمت‌هایی از نیجر در خارج از پایتخت خودداری کنند. گروه تروریستی بوکوحرام در کشور نیجر بسیار فعال است.

بوکوحرام در غرب آفریقا و مخصوصا در دو کشور نیجر و نیجریه تحرکات خود را با جدیت ادامه می‌دهند و تاکنون دست به اقدامات تروریستی فراوانی در این کشور زده‌اند. تنها در یک مورد از جنایات بوکوحرام در نیجریه، عناصر این گروه اقدام به ربایش بیش از ۲۷۰ دختر مدرسه‌ای کردند. پس از گذشت بیش از هشت سال هنوز هم از سرنوشت بسیاری از آن‌ها، اطلاعاتی در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۰۸:۵۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
یعنی جای بهتر نبود برای گردشگری؟
آخرین اخبار