با همکاری گروهی از متخصصین علوم بهداشتی و غذایی، انجمن حمایت از مصرف کنندگان خراسان رضوی اقدام به تهیه دستورالعمل و آیین نامه ارزیابی کیفی پیمانکاران تأمین غذا برای مراکز جمعیتی کرده است.

سید مهدی اصغریان رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ گفت: تأمین غذای مراکز جمعیتی مانند بیمارستان ها، پادگانها، حوزه‌های علمیه، شهرداریها، آتش نشانی، خوابگاه‌ها و کیترینگ ها‌ی فرودگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: باید توجه داشته باشیم تهیه و تولید و تأمین غذا، آن هم در مقیاس چند صد و یا حتی چند هزار دست غذا، یک امر بسیار تخصصی است و باید از قوانین وزارت بهداشت که در چند سند مهم گردآوری شده پیروی شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی ادامه داد: چنانچه در تأمین غذا به صورت انبوه، به اجرای ضوابط وزارت بهداشت توجه نشود، از آنجا که مصرف کنندگان زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، انجمن حمایت از مصرف کنندگان وظیفه خود می‌داند که اطلاع رسانی نماید.

بیشتر بخوانید؛


اصغریان بیان کرد: پس از تصویب این آیین نامه در انجمن استانی، از رییس دانشگاه علوم پزشکی ـقاضا کرده ایم که این موضوع، با اولویت در اولین جلسه کار گروه فرهنگی، اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان مطرح شود و امیدواریم با تصویب آن زمینه ارزیابی دقیق و کیفی تأمین کنندگان مراکز جمعیتی غذا از طرف انجمن و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شرکت‌های سلامت محور متخصص فراهم شود.

او تصریح کرد: حجم قابل توجهی از غذایی که روزانه به فروش می‌رود در مناقصات واگذار می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.