دوستداران محیط زیست به آبشخور‌های حیات وحش کوه سیاه دشتستان آبرسانی کردند

فعالان روستای خون شهرستان دشتستان به آبشخور‌های حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه این شهرستان آبرسانی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد نوروزی رئیس پاسگاه محیط‌بانی شهید محمدی بوشکان گفت: سال‌های متمادی است که فعالان و علاقه‌مندان محیط زیست در منطقه برای حیات وحش، آبشخور می‌سازند و در ادامه نیز به آن‌ها آبرسانی می‌کنند.

او افزود: این فعالیت در اغلب روستا‌ها و بخش‌های منطقه شکار ممنوع کوه سیاه به همت نیرو‌های مردمی و همیاران طبیعت انجام می‌گیرد و از همین رو این رفتار به فعالیتی هرساله بخصوص در فصل تابستان تبدیل شده است.

باتوجه به شرایط کم آبی و خشک شدن چشمه‌های مورد استفاده حیات وحش، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری از طبیعت‌گردان خواهشمندیم بااحترام به قوانین طبیعت، محیط‌بانان را در انجام وظایف خود یاری رسانند و به عنوان محیط‌بانی دلسوز، حامی حیات وحش منطقه باشند.


بیشتر بخوانید


منطقه کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های غنی و ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار  گرفته است.

کوه سیاه در خرداد و تیر دچار آتش سوزی شد و افزون بر از بین رفتن بیش از هزار هکتار از مراتع، آشیانه برخی حیوانات این منطقه نیز در آتش سوخت.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.