رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور مطرح کرد:

کمک ۲۱۰ میلیون تومانی خیرین از طریق سامانه مهر مدرسه

رخشانی‌مهر گفت: سامانه مهر مدرسه برای تعامل بیشتر کمک‌های مردمی ایجاد شده است و تاکنون ۲۱۰ میلیون تومانی جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر درباره اجرای طرح آجر به آجر اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز بیش از دو دهه است که در عرصه مدرسه‌سازی فعال هستند و ساخت و تجهیز بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را می‌توان از جمله این فعالیت‌ها بر شمرد.

او با اشاره به اینکه ۳۰ هزار خیر مدرسه‌ساز وجود دارد، گفت: کار خیر، ایثار و وقف از گذشته در فرهنگ ایران و اسلامی بوده است، وظیفه ما در سازمان نوسازی و تجیز مدارس کشور این است که سنت حسنه را ترویج و مردم را به کار خیر تشویق کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه طرح آجر به آجر امکان مشارکت مردم با هر میزان تمکن مالی را فراهم کرده است، گفت: در این طرح هر فرد با هر رقمی امکان مشارکت در مدرسه سازی را دارد.

او با اشاره به اینکه این مبلغ می‌تواند از هزار تومان به بالا باشد، بیان کرد: خیرین با تمکن مالی بالا رقم‌های بالاتری در این طرح مشارکت می‌کنند، حتی افرادی داریم که ماهیانه با ۱۰ هزار تومان در مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه طرح آجر به آجر در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، گفت: این طرح جزو یکی از ارکان سند تحول و زیر نظام فضا و تجهیزات است و سعی داریم تحول در مشارکت‌های مردمی و مدرسه‌سازی را داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تاکید بر اینکه سامانه مهر مدرسه با هدف تسهیل در مشارکت مردم ایجاد شده است، اظهار کرد: خیرین با مراجعه به این سامانه می‌توانند مدرسه مورد نظر را انتخاب و پس از ارتباط با درگاه، مبلغ مورد نظر خود را پرداخت کنند، همچنین امکان اهدای تجهیزات یا مصالح ساختمانی هم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، ۲۱۰ میلیون تومان در مدرسه سازی از طریق این سامانه جمع‌آوری شده است. در این طرح دنبال جمع کردن کمک‌های خرد مردم هستیم و به دنبال اعداد ارقام درشت و ساخت یک مدرسه نیستیم، بلکه به دنبال بالا بردن تعداد خیرینی هستیم که می‌خواهند در مدرسه‌سازی یا تامین تجهیزات مشارکت کنند.

رخشانی‌مهر در ادامه درباره جزئیات اجرای طرح آجر به آجر در استان‌ها اظهار کرد: این طرح در همه استان‌های کشور در ادارات و مناطق اجرا شده و پویش‌های متعددی برای این امر طراحی شده است و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، کرمان، اصفهان و تهران در این امر پیشرو هستند.

او اضافه کرد: در سامانه مهر مدرسه این امکان وجود دارد که روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس تجهیزات مورد نیاز مدارس را بارگذاری کنند، نیاز‌ها توسط اولیا و مدیران در سامانه بارگذاری می‌شود. هر فرد می‌تواند مدرسه مورد نظر را انتخاب و بنا بر تمایل خود تجهیزات یا کمک مالی به مدرسه اهدا کند.

امکان رصد آخرین وضعیت مدارس محل تحصیل

رئیس سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: در سامانه مهر مدرسه این امکان وجود دارد که افراد آخرین وضعیت مدرسه محل تحصیل افراد با عکس و فیلم مشاهده و در تجهیز آن مشارکت داشته باشند.

رخشانی مهر با اشاره به سرانه فضا‌های آموزشی در کشور گفت: ۵/۲ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز فضای آموزشی در کشور وجود دارد، استان البرز، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، تهران و گیلان از لحاظ سرانه فضای آموزشی زیر خط میانگین قرار دارند.

او  افزود: در این راستا تلاش شده است، فضای آموزشی در این استان‌ها به استاندارد برسد، سامانه مهر مدرسه با اولویت فضای آموزشی زیر خط میانگین مدارس را معرفی می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس در پایان بیان کرد: برای سال جاری ۱۴ هزار کلاس درس آماده شده که در طی سال بخشی در مهرماه و بخشی در دهه فجر تحویل داده می‌شود، سازمان نوسازی مدارس سال گذشته نیز ۱۴‌هزار کلاس درس را به ادارات استان‌ها تحویل داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار