سرپرست سازمان بیمه سلامت:

تمام بدهی‌‌های بیمه در بخش خصوصی پرداخت شده است

موهبتی گفت: در حال حاضر تمام بدهی‌های بیمه در بخش خصوصی تا آخر خرداد پرداخت شده است و در بخش دولتی فقط سه ماه بدهی داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی سرپرست سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم روز خبرنگار که در ساختمان مرکزی بیمه برگزار شد، اظهار کرد: شغل خبرنگاری خستگی بردار نبوده و تعطیلی ندارد. خبرنگاران به نوعی در طول شبانه روز فعالیت و تلاش زیادی می‌کنند.

او ادامه داد: اصلاحات بیمه‌ای که در این مدت رخ داده یک نوع جراحی بزرگی در نظام سلامت محسوب می‌شود. به طوری که رفع هم پوشانی، ارزیابی وسع و هدف‌مندی‌ها یک مطالبه ملی و مردمی بود.

موهبتی بیان کرد: مدیران کار بزرگی در بیمه سلامت رقم زدند که با همکاری خبرنگاران محقق شده است.

موهبتی افزود: مردم به حقوق شهروندی به طور کامل واقف نیستند و مسئولان‌ باید مسائل را به طور کامل به مردم تبیین کنند؛ زیرا برای مردم و کشورمان امری واجب است.

او افزود‌: در حال حاضر تمام بدهی‌های بیمه در بخش خصوصی تا آخر خرداد ماه پرداخت شده است و در بخش دولتی فقط سه ماه بدهی داریم. طلب داروخانه‌ها نیز در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد پرداخت شده و تنها یک ماه از سال گذشته بدهی داریم.

موهبتی گفت: امروزه ۱۲هزار مطب نسخه الکترونیکی و ۷۳ درصد از مراکز نسخه را برای ما ارسال می‌کنند. در حال حاضر نسخه پیچی به ۵۹۰۰ عدد رسیده است.

او ادامه داد: سه ماه از اعتبار سال ۹۷ را به ما ندادند که با تدوبن راهنما‌های بالینی و گرفتن جلوی برخی هزینه‌ها وضعیت ما مطلوب شده است.

موهبتی گفت: در گذشته بدهی ما ۲۳ هزار میلیارد تومان بود، اما الان به سمت پیش پرداخت می‌رویم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار