معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

افزایش مسافران مترو به ۶ میلیون سفر با ورود ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو

هاشمی گفت: اگر ۱۵۰۰ دستگاه واگن در تهران اضافه شود، به جای استفاده ۲ میلیون مسافر در ساعت پیک سفر، به ۶ میلیون مسافر می رسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در حاشیه مراسم رویداد رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی که صبح امروز ۲۰ مردادماه در محل شرکت واگن سازی تهران با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور و علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از کار تولید واگن ملی پیشرفت داشته و برنامه این است تا پایان آبان ماه، ۸۵ درصد واگن ملی را در کشور تولید کنیم.

هاشمی بیان کرد: این افتخار در سال جهش تولید، باید با انبوه تولید همراه باشد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: یک عزم ملی را نیاز داریم در حوزه دولت، مجلس و حتی قوای ۳ گانه و قوه قضاییه، این کار یک ماموریت بزرگ است و نیاز‌های کشور را در حوزه واگن میتواند تامین کند.

او بیان کرد: در حال حاضر همه شهروندان در مترو و اتوبوس از ماسک استفاده میکنند، اما همچنان بیماری وجود دارد، چراکه ما فاصله اجتماعی را نمی توانیم با ۱۴۵۰ دستگاه واگن و ۶ هزار اتوبوس رعایت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید یک کار بزرگ انجام دهیم گفت: ما در حوزه واگن باید بتوانیم ۱۵۰۰ دستگاه اضافه کنیم و اگر هم نتوانیم به این عدد برسیم، باید هدف گذاری کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در حوزه اتوبوسرانی هم همین مسئله را داریم و حدود ۱۱ کارخانه تولید اتوبوس در کشور وجود دارد که خط تولید آن قطع است.

او ادامه داد: یعنی هم اشتغال آن‌ها را تعطیل کرده‌ایم و هم نیاز‌های کلانشهر‌ها را رفع نکرده ایم. به هر حال این‌ها باید ثبت سفارش شوند و دولت نیازهایشان را ببیند.

هاشمی گفت: ما حاضریم سهم خود را پرداخت کنیم و در حال حاضر با برخی کارخانه‌ها وارد مذاکره شده ایم و همیشه شهرداری‌ها حدود ۱۶/۵ تا ۱۷ درصد پول اتوبوس را پرداخت می کردند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه واگن و مترو هم به عنوان زیر ساخت، همیشه دولت‌ها ۵۰ درصد کمک می کردند گفت: اگر ۱۵۰۰ دستگاه واگن در تهران داشته باشیم، به جای استفاده ۲ میلیون مسافر در ساعت پیک سفر، به ۶ میلیون مسافر میرسیم.

او درباره هزینه ساخت قطار ملی گفت: پیش بینی ما ۸ میلیون دلار بوده که ۴ میلیون یورو را معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت کرده و الباقی آن هم در برنامه تامین اعتبار هست.

هاشمی بیان کرد: مشکلی برای یک رام قطاری که در دستور کار بوده در حال حاضر نداریم و الباقی تعهدات را هم انجام می دهیم.

بیشتر بخوانید

حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از تولید واگن ملی

شروع به کار یک رام قطار تولید داخل تا پایان سال

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار