مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی خبر داد؛

برگزاری مجازی مسابقات فرهنگی با شرکت ۶ هزار دانش آموز

رمضانی از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری با مشارکت ۶ هزار دانش‌آموز در بستر شاد خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنر خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با توجه با شرایط کرونایی در فضای مجازی و در بستر شاد و با شرکت بیش از ۶۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر از ۲۰ تا ۲۶ مردادماه برگزار می‌شود.

وی از شروع این رقابت‌ها و به میزبانی شهرستان‌های تهران خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از ۷ میلیون و ۶۶۰ هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی این مسابقات مشارکت داشتند و در ادامه مرحله منطقه و استانی برگزار و در نهایت دانش آموزان برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

رمضانی گفت: شرایط کرونایی موجب شد تا با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در فضای مجازی اقدام به‌راستی آزمایی آثار ارائه شده در مسابقات بپردازیم و این رقابت‌ها در بستر شاد و با ارتباط و تعامل دوسویه بین داور و دانش‌آموز و حتی بین داور با اولیای دانش آموزان برگزار شود.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مرحله کشوری، هر شب ساعت یازده گزارشی از روند اجرایی این مسابقات از طریق شبکه امید صداوسیما و همچنین شبکه شاد، ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی و اهمیت حفظ سلامتی دانش آموزان باعث شد که مسابقات گروهی از جمله سرود و نمایش تا مرحله منطقه پیگیری شود و در همان مرحله از برگزیدگان تقدیر شود بنابراین رقابت در این مرحله از مسابقات اغلب به صورت انفرادی است.


بیشتر بخوانید


او اضافه کرد: دانش آموزان در این مسابقات در ۵ حوزه رقابتی؛ ادبی، آوایی، نمایشی، هنر‌های دستی تجسمی و رسانه‌ها و فضای مجازی و در بیش از ۷۰ رشته هنری با هم به رقابت می‌پردازند و آثار آن‌ها توسط داوران مجرب کشوری از جمله هنرمندان نامدار حوزه‌های مختلف به صورت آنلاین بررسی و امتیازدهی می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: از مزایا و ظرفیت‌های برگزاری مسابقات در فضای مجازی این است که برخی دانش آموزان در دورترین نقاط کشور و یا در خارج از کشور می‌توانند از طریق شبکه شاد و یا از طریق تلفن با ما ارتباط برقرار کنند و در مسابقات شرکت کنند. همچنین آثار آن‌ها نیز توسط بهترین داوران مورد ارزیابی قرار گیرد.

او اضافه کرد: در مناطق محروم در صورتی‌که دانش‌آموز از همه امکانات فضای مجازی بی‌بهره باشد رابطین ما در منزل آن‌ها حضور می‌یابند و آثار آن‌ها را بررسی و به محل مسابقات ارائه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی افزود: آئین اختتامیه این مسابقات سه‌شنبه ۲۸ مردادماه برگزار و برگزیدگان این مرحله از مسابقات معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش ، اردو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار