المیادین در گزارشی بررسی کرد؛

برخی جریان‌ها به دنبال تشکیل دولت تحت حمایت فرانسه در لبنان هستند

المیادین با بررسی اوضاع لبنان پس از استعفای حسان دیاب از تلاش عده‌ای در این کشور برای تشکیل دولتی تحت حمایت فرانسه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تاکید کرد برخی جریان‌های سیاسی به دنبال تشکیل دولتی در لبنان هستند که مورد حمایت طرف‌های خارجی و به طور مشخص فرانسه قرار داشته باشد. این همان چیزی است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر خود به بیروت برای تحقق آن تلاش کرده است. مکرون همچنین می‌خواهد بر اساس مصالح فرانسه و مصالح غربی و آمریکایی امور لبنان را سر و سامان دهد.

وی افزود یکی از دلایل استعفای حسان دیاب وجود فساد گسترده در لبنان بود.

گزارشگر المیادین تصریح کرد، اگر طبقه سیاسی لبنان به توافقی دست پیدا نکنند اوضاع سیاسی لبنان از این بغرنج‌تر نیز خواهد شد. در سایه شرایط دشواری که در لبنان وجود دارد این کشور نمی‌تواند بدون دولت باقی بماند، زیرا بدون دولت نمی‌توان به پرونده‌ها و امور فوری و در رأس آن‌ها شناسایی مسئولان فاجعه بیروت و مبارزه با فساد و خارج کردن کشور از بحران مالی، سر و سامان داد.


           بیشتر بخوانید:


در گزارش المیادین آمده است، بدون تشکیل دولت جدید، کار دولت پیشبرد امور به طول می‌انجامد و چه دولت جدید تشکیل شود و چه نشود در هر دو حالت بازخواست مسئولان فاجعه بیروت خواستی مردمی است که سرنوشت آن با سرنوشت حل و فصل سیاسی امور مرتبط است.

این گزارشگر درباره انتخابات پارلمانی زودهنگام نیز گفت، حسان دیاب، نخست وزیر مستعفی لبنان پیشتر گفته بود که طی دو ماه این برنامه را در پیش خواهد گرفت، اما بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام اجماع سیاسی وجود ندارد.

یکی از راه‌حل‌های مطرح شده جهت برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل دولتی بی طرف است که بر انتخابات زودهنگام نظارت داشته باشد. این، پیشنهاد ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه است او خواهان آن شده است که انتخابات پارلمانی بر اساس قانونی غیرطائفه گرایانه انجام شود، قانونی که تصویب آن منوط به حساب گری‌های سیاسی و دقیق طرف‌های فعال سیاسی است. چه بسا برخی جریان‌های سیاسی به دنبال تشکیل دولتی در لبنان باشند که مورد حمایت طرف‌های خارجی و به طور مشخص فرانسه قرار داشته باشد

گزارشگر المیادین در ادامه افزود، حال سوال این است که آیا مصلحت لبنان که به لحاظ مالی از هم فروپاشیده است و پایتختش به خاطر فساد بسیار درهم کوبیده شده است در پذیرش این رویکرد فرانسه است؟ از خارج نگاه‌ها به لبنان دوخته شده است و به دقت این کشور را زیر نظر دارند. لبنان هرچند به لحاظ مساحت جغرافیایی کشوری کوچک است، اما در محاسبات منطقه و بین المللی کشوری بزرگ محسوب می‌شود و این مساله باعث هرچه پیچیده‌تر شدن بحران‌های سیاسی این کشور می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
حکومت و دولت کشور لبنان را فقط به فقط حزب الله لبنان باید مدیریت و اداره کنند و بس تا عدل و عدالت بدون تبعیض حقوق بشری عادلانه اسلام ناب محمدی ص برقرار شود .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
استکبار بیکار نمی نشیند نه تنها لبنان بلکه با تغییر فرهنگ در کشورهای اسلامی به اهدافش می رسد اقایانی که در گیر جنگ قدرت و سرمایه هستند بدانند اینها اگر تسلط پیدا کنند به احدی رحم نخواهند کرد خودتان باشید و زندگی گذشته تان را فراموش نکنید با این روش اداره کردن خودتان را هم نابود می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
این همه حزب اله زحمت کشید سرمایه انسانی و مالی و سیاسی در نهایت یک غفلت در طمع انبار کردن مواد منفجره امنیت کشور و خاورمیانه را به باد داد
روسیه و چین و ایران باید تلاش کنند دست غربی ها را کوتاه کنند و حزب اله به راس دولت و قدرت بیاید تا لبنان امن و آباد شود
France
Reza
۱۰:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
دیگه لبنان برای حزب ال... امن نخواهد بود مگر اینکه دست به کار شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
اوج ضعف و حقارت یه کشور در اینکه دولت مردانش بخواهند امورات کشورشان را به دست بیگانگان بدهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
به دنبال کشور مستقل هستن نه تحت فرمان دیگری
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۰۹:۳۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
فک نکنم دولت داخلی یه کشوری به کشور ما ربطی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
چه راحت استفا داد رفت
France
Reza
۱۰:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
همچین راحت هم نبود
صدای مردم در اومده بود به خاطر فقر و اقتصاد و فساد فقط یک جرقه میخواست که این انفجار زحمتش رو کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
ننگ بر فرانسه
آخرین اخبار