ذبح ۱۵۰ رأس گوسفند در رزمایش «کمک مؤمنانه» در خمینی‌شهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهرگفت:در رزمایش کمک مؤمنانه در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر تعداد ۱۵۰ رأس گوسفند قربانی و بین نیازمندان تقسیم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد کریمیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خمینی‌شهر در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار داشت: بسیج و سپاه از ابتدای انقلاب همیشه در حال مجاهدت هستند که این در اجرای سیاست‌های کلی نظام ابلاغی رهبر انقلاب اسلامی متبلور است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خمینی‌شهر گفت: در قالب طرح اعتلای بسیج که کلیدواژه اصلی آن خدمت به مردم است اتفاقات خوبی در عرصه خدمت‌رسانی به مستضعفین انجام‌شده که یکی از آن‌ها اردو‌های جهادی است.

او ادامه داد: این ناحیه اقدامات متعددی در راستای فرمان فرمانده معظم کل قوا در قالب کمک‌های معیشتی به نیازمندان و ضدعفونی کردن معابر و محله‌های سطح شهر با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج خود به اجرا گذاشته است.

کریمیان یادآور شد: در این زمینه سپاه خمینی‌شهر و در مرحله اول کمک مؤمنانه که از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان بود تعداد ۱۴ هزار بسته کمک معیشتی به نیازمندان تقدیم کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به همزمانی بازه اول مرحله دوم کمک مؤمنانه با عید سعید غدیر گفت: رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در مرحله دوم با اقتدا به مولی‌الموحدین حضرت امیرالمؤمنین (ع) در قالب پویش مردمی فقط به عشق علی (ع) قرار گرفت که با تهیه ۲۰۰۰ بسته کمک معیشتی به این امر خداپسندانه پرداخته می‌شود.

او در ادامه یادآور شد: زمان‌های مرحله دوم رزمایش در نوبت اول دهه امامت ولایت و نوبت‌های دوم و سوم آن در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر خواهد بود که در این مرحله تعداد ۱۵۰ رأس گوسفند قربانی و بین نیازمندان تقسیم خواهد شد.

کریمیان با اشاره به طرح اطعام علوی گفت: تعداد ۲۴ هزار پرس غذا نیز در ایام عید ولایت در بین نیازمندان شهر تقسیم می‌شود و در ادامه توزیع تعداد ۲۲ هزار قرص نان رایگان توسط بسیج اصناف و صنف نانوایی‌های شهرستان خمینی‌شهر به مناسبت عید سعید غدیر در بین مردم شهر خواهیم داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمینی‌شهر با اشاره به طرح مهر کریمانه بیان کرد: سپاه شهرستان در این طرح تاکنون تعداد ۳۹ پک جهیزیه تهیه نموده است که ارزش هرکدام از آن‌ها به ۳۶ میلیون تومان می‌رسد.

او با اشاره ظرفیت ورزشی سپاه در خمینی شهر ادامه داد: بسیج و سپاه هیچ‌گاه نگاه درآمدی نسبت به ورزشگاه و سالن‌های ورزشی خود نداشته و در راستای کمک و همکاری با اداره ورزش و جوانان شهرستان وارد این عرصه است هرچند که این اماکن هزینه‌هایی را در برمیگیرد که مبلغ دریافتی از افراد صرف نگه‌داری از اماکن ورزشی می‌شود.

کریمیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم ورزشی خمینی‌شهر افزود: ناحیه بسیج در عرصه استعدادیابی ورزشی از بین جوانان و نوجوانان نیز واردشده است که این امر با تشکیل باشگاه‌های استعدادیابی و پیاده‌سازی فرهنگ پهلوانی در ورزش قهرمانی دنبال می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به چهلمین سالگرد گرامی داشت دفاع مقدس ادامه داد: باید مواظبت کرد که در این عرصه جای جلاد و شهید عوض نشده و پیام اصلی انقلاب به مردم عزیز برسد و جوانان را با الگوی مناسب آشنا کرده، نگذاریم اولویت‌های زندگی آن‌ها که اشتغال و تحصیل است به سمت مسائل کم‌ارزش برود.

او با تبریک روز خبرنگار و اهمیت این شغل در جامعه یادآور شد: امروزه باید نقش امر به‌معروف و نهی از منکر را تقویت کرد و با حفظ ارزش‌ها آن‌ها را به گفتمانی فراگیر در جامعه تبدیل کنیم.

کریمیان با تشبیه خبرنگاران به سنگر سازان بی سنگر در ۸ سال دفاع مقدس گفت: در جبهه فرهنگی کشور خبرنگاران با شجاعت و دغدغه مندی خود مسائل مهم را پیگیری و در موارد بسیاری به ثمر می‌رسانند که این خود می‌تواند ایجاد امید در جامعه کند. خبرنگاران افرادی دارای صبر، ایثار، پشتکار، تخصص، شجاعت، انگیزه که جهادی پای‌کار بوده و حلقه‌ی واسطه میان مردم و مشکلات آن‌ها با مسؤولان هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.