موسوی: ایران در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم لویه جرگه افغانستان برای آزادی زندانیان باقیمانده طالبان گفت: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد و توافق بین دولت افغانستان و طالبان، مسئله داخلی این کشور است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیم لویه جرگه افغانستان برای آزادی زندانیان باقیمانده طالبان گفت: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد و توافق بین دولت افغانستان و طالبان، مسئله داخلی این کشور است.

سید عباس موسوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از هر اقدام، روند و واقعه‌ای که به بازگشت صلح، ثبات و امنیت در افغانستان کمک کند و گفتگوهای بین الافغانی با محوریت دولت افغانستان شروع بشود، حمایت می‌کند و در کنار دولت و ملت افغانستان خواهد ایستاد.

وی افزود: اگر این گفتگوها و تبادل زندانی‌ها را به نفع کشور خودشان و ثبات در کشورشان تشخیص دهند، جمهوری اسلامی ایران منعی نمی‌بیند و دخالتی ندارد و ممکن است از این تحولات که روند را به سمت مثبت‌ شدن پیش ببرد، حمایت کند.

گفتنی است که آزادی پنج هزار زندانی طالبان از زندان‌های دولت بخشی از توافقنامه گروه طالبان با آمریکا بود. پیش از این دولت افغانستان ۴۶۰۰ زندانی گروه طالبان را رها کرده بود، اما تصمیم گیری درباره رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک گروه طالبان را به لویه جرگه واگذار کرد که لویه جرگه با رهایی آنان موافقت نمود.

انتظار می‌رود که با آزادی این ۴۰۰ زندانی گروه طالبان، مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان هفته آینده آغاز شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار